keman method
keman method
keman eğitimi konusunda farklı kaynak ve metod isimleri varmı ömer can ve suzuki dışında:p bunlara nerden ulaşılabilir?
- violin melike
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 12 Eki Prş, 10:31
- Konum: nigde
Keman Metodları
Değerli Arkadaşlar,
Ali Uçan ve Ömer Can Hocaların çok değerli kaynaklarının dışında yabancı birçok Keman Eğitimi metodları mevcuttur ve yaygın olarak kullanılmaktadır.benim bildiklerim SUZUKİ (Başlangıçtan ileri seviyelere kadar), SEYBOLD (başlangıçtan ileri seviyelere kadar), CRİCKBOOM (Başlangıçtan ileri seviyelere kadar), HANSİTT ( Yay Etüdleri , Pozisyon Etüdleri, Çift ses Etüdleri), DANCLA (Parmak alıştırmaları,Yay ve pozisyon Etüdleri), RODE(Caprices),DONT( İleri Seviye Etüdler)vb... bir çok kaynak Keman Eğitimi için sunulmuştur.BU yukarıdaki sayılan kitaplarda en çok kullanılan etüdlerin seçkin örnekleri zaten Ömer Hocanın 1-2-3-4-5 etüd kitaplarında yeralmaktadır.Önemli olan bence kaynak değil kaynagın dogru ve etkili biçimde kullanılmasıdır.Belirli bir plan ve program dahilince neyi nasıl öğreteceğimizi iyi tespit edip kurgulayıp uygulamada bunu esas alırsak eğer etkili bir öğrenme sürecini hızlandırabiliriz görüşündeyim.Bu konuda tavsiyem Ali UÇAN hocanın Keman eğitimi konusunda etkili öğrenme süreci hakkındaki makale ve yazılarının iyice analiz edilmesi Keman eğitimcileri için faydalı olacaktır.Saygılarımla
Rıza AKYÜREK
K.T.Ü Devlet KOnservatuarı Yaylı Çalgılar Bölümü Arş. Gör.
Ali Uçan ve Ömer Can Hocaların çok değerli kaynaklarının dışında yabancı birçok Keman Eğitimi metodları mevcuttur ve yaygın olarak kullanılmaktadır.benim bildiklerim SUZUKİ (Başlangıçtan ileri seviyelere kadar), SEYBOLD (başlangıçtan ileri seviyelere kadar), CRİCKBOOM (Başlangıçtan ileri seviyelere kadar), HANSİTT ( Yay Etüdleri , Pozisyon Etüdleri, Çift ses Etüdleri), DANCLA (Parmak alıştırmaları,Yay ve pozisyon Etüdleri), RODE(Caprices),DONT( İleri Seviye Etüdler)vb... bir çok kaynak Keman Eğitimi için sunulmuştur.BU yukarıdaki sayılan kitaplarda en çok kullanılan etüdlerin seçkin örnekleri zaten Ömer Hocanın 1-2-3-4-5 etüd kitaplarında yeralmaktadır.Önemli olan bence kaynak değil kaynagın dogru ve etkili biçimde kullanılmasıdır.Belirli bir plan ve program dahilince neyi nasıl öğreteceğimizi iyi tespit edip kurgulayıp uygulamada bunu esas alırsak eğer etkili bir öğrenme sürecini hızlandırabiliriz görüşündeyim.Bu konuda tavsiyem Ali UÇAN hocanın Keman eğitimi konusunda etkili öğrenme süreci hakkındaki makale ve yazılarının iyice analiz edilmesi Keman eğitimcileri için faydalı olacaktır.Saygılarımla
Rıza AKYÜREK
K.T.Ü Devlet KOnservatuarı Yaylı Çalgılar Bölümü Arş. Gör.
- violin melike
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 12 Eki Prş, 10:31
- Konum: nigde