Büyük işler, önemli atılımlar, ancak birlikte çalışma ile elde edilebilir. Kendiniz için değil, ulusumuz için el birliğiyle çalışınız. Çalışmaların en değerlisi budur. M.K. Atatürk
Sn. Hasan Cihat Örter ile aramızda geçen ilginç mesajlaşmaları müzik kamuoyuyla paylaşmanın doğru olacağını düşünerek aşağıdaki mailleri bilgilerinize sunuyor ve yorumu sizlere bırakıyorum.
Sevgili Dostlarım,
Ülkemizde yaşanan müzik ve bir kısım büyük medyaların giderek yozlaşmasını esefle kınıyor, herkesi "Türkiye de müzik ve aydınlanmaya" davet ediyorum. (Gerçek Sanatçılarını yeterince tanımayan aydınları ve Halkımızı da kınıyorum.)
Hasan Cihat Örter
Uluslararası Müzik Sanatçısı http://www.hasancihatorter.net
1. E-Postaya Verilen Yanıt:
----- Original Message -----
From: Muzik Egitimcileri Sitesi ®
To: hasancihat@hasancihatorter.net
Sent: Saturday, April 29, 2006 5:21 PM
Subject: Re:
Sayın Örter,
Göndermiş olduğunuz mesajı site yöneticisi olarak sadece ben okudum. Bu mesajı müzik kamuoyuyla paylaşmak için serbest kürsü'ye bırakmanız gerekir. İyi çalışmalar dileğiyle...
----- Original Message -----
From: hasancihat@hasancihatorter.net
To: Muzik Egitimcileri Sitesi ®
Sent: Saturday, April 29, 2006 8:33 PM
Subject: Re: Re:
DEĞERLİ HOCAM BEN BİR TEK SİZE YAZDIM, DİĞERLERİ NE BENDEN NE DE AYDINLANMADAN ANLARLAR...
2. E-Postaya Verilen Yanıt:
----- Original Message -----
From: Muzik Egitimcileri Sitesi ®
To: hasancihat@hasancihatorter.net
Sent: Sunday, April 30, 2006 3:56 PM
Subject: Re: Re:
İlginiz için gerçekten teşekkür ederim. Ancak bu kadar ümitsiz olmayalım. Ümidimizi yitirirsek herşeyi yitiririz. Hoşçakalın...
Doç.Dr. Süleyman Tarman
---------------------------
OMÜ-Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Müzik Eğitimi ABD. Öğr. Üyesi
Atakum-Samsun
--------------------------- str@muzikegitimcileri.net http://www.muzikegitimcileri.net
---------------------------
0.362.445 0118 / 7327
0.362. 445 0046 (Direk)
Gelen 3. E-Posta:
iLGİNİZE ÇOOOK TEŞEKKÜR EDİYORUM DA.........BEN BUKADAR MÜCADELE VERİRKEN (ULULARARASI BİR MÜZİK SANATÇISI OLARAK) BENİ OKULUNUZA DAVET ETMEK VEYA BENİNM BİRİKİMLERİMEDEN FAYDALANMAK HİÇMİ AKLINIZA GELMİYO...OKUL OKUL DOLAŞIYORUM GENÇLERİ AYDINLATMAK VE DÜNYAYA KABUL ETTİRDİĞİM SANATIMI VE DE VİRTİÖZİTEMİ İNSANLARA TANITMAK İÇİN....(-Ancak bu kadar ümitsiz olmayalım. Ümidimizi yitirirsek herşeyi yitiririz. Hoşçakalın...) gibi...SADECE VE SEDECE DÜNYA ÇAPINDAKİ BİR SANATÇIYA ÖĞÜT VERMEKLE Mİ YETİNİYORSUNUZ.
SİZ VE SİZİN GİBİ VİZYONU DAR KİŞİLERİDE ESEFLE KINIYORUM. KISKANÇLIKLA VE FESATLIKLA MÜZİK YAPILMAZ, SANAT YAPILMAZ, SANATÇI HİÇ OLUNMAZ. Efendim sanat da secaat arz ederken bir merkebin şekvanı topuklanmaz. Elveda.
Sayın Örter İlk mailinizde medyayı protesto ediyordunuz şimdi ise beni?! Bendeniz maalesef Türk müzik eğitime hizmet veren küçük bir eğitimciyim. Bu nedenle sizin gibi büyük ve uluslararası bir sanatçıyı anlayamamışım. Üzgünüm.
Maillerinizin Müzik Eğitimcileri Sitesi'nin Forum sayfalarında yayınlanmış olduğunu bildirmek isterim.
Saygılarımla,
S.Tarman
Gelen 4. E-Posta
----- Original Message -----
From: hasancihat@hasancihatorter.net
To: Muzik Egitimcileri Sitesi ®
Sent: Monday, May 01, 2006 1:51 PM
Subject: Re: Re:Hasan Cihat Örter den son kez..
EVET KÜÇÜKSÜN....MALESEF..EĞER BENİ ANLASAYDIN İFADELERİN VE KONUŞMA TARZIN ATATÜRKÜN ÖĞRETMENİNE YAKIŞIR BİR TARZDA OLURDU...YAZIK SİZİN YETİŞTİRDİĞİNİZ ÖĞRENCİLERE..
Not: Birdaha cevap yazma bana.
En son Admin tarafından 01 May Pzt, 14:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sayın adminim o sizin nasıl bir apaydınlık , çalışkan , ışıl ışıl bir müzik eğitimcisi olduğunuzu bilmediği için öyle yazmıştır.Ben' in ötesine geçememiş bir sanatçı o. Dikkat ederseniz ikide bir kendi değerinden bahsediyor:)
Gerçek bir aydınlanmacı "ben" i aşmıştır. Ben in çook ötelerinden bakar dünyaya.Evrensel bakar. BİR bakar......."ben , ben , ben" deyip durmaz. Şunu da kabul etmeliyizki ben i aşamayan sıradan bizler, değerli bir şey gördüğümüzde kıskanır, "kahrolsun değerli olan" diye saldırırız. Bu bizim doğamızda var.
Bakın ben i aşmış sanatçılardan Bach Vivaldiyi kilisenin dehlizlerinden günümüz aydınlığına çıkarmasaydı, şu an Vivaldiyi tanıyor olmayacaktık. Yine bir asır sonra Mendelssohn kasaplarda kesekağıdı olarak dağıtılan Kutsal Bach notalarını günümüz aydınlığına sunmasaydı bir çok Bach eseri aydınlığa çıkmamış olacaktı. Dikkat ederseniz ikisi de "Ben in ötesinden" bakıyor dünyaya. Kıskanmıyor, varetmeye çalışıyorlar gerçek güzellikleri. Sanırım bu onları bugünlere taşıyan ve hala kutsal yapan....
Kendi dağlarımıza çıkıcazda ,ben i aşıcazda, kıskanmaktan vazgeççezz.. "Çoook çalışmamız gerekioo çoookkk":))
Ülkemizde müziğimizin kalkınması ve kurtarılması için eğitim veren bu kadar öğretmenime DİĞERLERİ NE BENDEN NE DE AYDINLANMADAN ANLARLAR... şeklinde yazmak haksızlık olur. Lütfen. İnsanlar ne zaman kendileri için yaşarsa işte o zaman yok olmak başlar. Bu sebepten bir müzik eğitimcisi olarak hem kendim adına hem de değerli öğretmenlerim ve bu amaca hayatını adamış insanlar adına çok üzüldüğümü belirtmek isterim.
Saygılarımla,
Uluslararası Müzik Sanatçısı: Kendisi bu konuyla ile olarak ne yapiyoo calismalari nedir insanlarin onun pesinden kosacak hali yok ya uluslar arasi muzik sanatcimizin boyle davranmasinin sebebi nedir insanlarin ona karsi olan ilgisizligimi acaba... Her ne olursa olsun iyi bir muzisyenin bu sekilde davranmasi cok yanlis ????
Uluslararası sanatçımız besteci arajör gitar virtüözü Hasan Cihat ÖRTER'i çok yakından tanıyan biri olarak şunu söyleyeyim ki kendi bu ülkedeki birçok aydın ve gerçek müzisyen gibi harcananlar listesinde en başlarda. Tabiki isyan edecek. Susması mı gerekiyor.. Susanlar bu ülkeyi bu günlere taşıdı. açın bakın tv yi. baldırını açan sanatçıyım deyip boy gösteriyor. Gerçek sanatçılar kendi ülkesinden ümidini kesmiş ister istemez isyankar olmuşlar. Şöyle bir incelenecek olursa ne kadar çok sayıda değerli sanatçımızın kıyıda köşede geçim derdinde olduğunu farkedersiniz. Bu kaosta moral mi kalır. Bu haksızlığa uğrayan sanatçı isyan etmezmi ? eder hemde önüne gelene eder.
Birgün bizimde bir bach ımız mozartımız olsun diyorsanız Hasan Cihat Örterleri iyi anlamalıyız, değer vermeliyiz ve onun 21 albümünü dinlemeden, onu yakından tanımadan havanda su döğmemeliyiz.
Kolay yetişmiyor böyle sanatçılar bu ülkede... Herkes yerini bilmeli..
sayın hocam gerçekten trajikomik bir durum hatta dram
bir sanatçının hatta uluslararası bir sanatçının ikide bir sanatını ve kendini övmesi çok tuhaf. buna ne gerek var ki . sizin de belirttiğiniz gibi bizler küçük birer müzik emekçisiyiz. Oysa Hasan Cihat (bir sanatçı )
hiç hoş olmayan bir uslup. Onun adına bir eğitimci olarak sizden ben özür diliyorum. SAYGILARIMLAAAAAAAAAAAA
Gercekten iyi olan bi müzisyen kendini ovmez insanlar ile bu sekilde
konusmaz ozgecmisini de okudum yetenekli olan calisan her insan kafasini kullanan her insan bu duruma gelebilir ama insanlarla bu sekil bir dialog icine girmesi cok yanlis birsey eger gercekten iyi bir muzisyense bu sekilde davranmasi cok yanlis ayrica egitimci olmak ve icraci olmak cok farkli bir sey lutfen bunlari ayiralim bir bir in den kendi acaba ne yapti calismalari neler bu konuda insanlar onun pesinden kosamazlar onun gibi bir cok muzisyen var yurt disinda egitim almis herkes bir seyler yapmaya calisiliyoo elinde geldigi kadar ama bu sekilde konusmak cok yanlis...
"Sn. Hasan Cihat Örter ile aramızda geçen ilginç mesajlaşmaları müzik kamuoyuyla paylaşmanın doğru olacağını düşünerek "
Sn. Site yöneticisi , değerli sanatçımız Hasan Cihat ÖRTER ile aranızda geçen mesajlaşma size özeldir. Müzik kamuoyuyla paylaşmak kanımca çokta doğru bir davranış olmasa gerek! Lütfen bu yakışıksız yazıları forumdan kaldırın
Müzik kamuoyu ile paylaşmak istediğiniz bir konu varsa bu sanatçının gerçek değeri ile tanıtılmasıdır. Onu Samsuna davet edin gerekirse söyleşi yapsın ve gerçek anlamda müziğe hizmet ettiğiniz ortaya çıksın.
Saygılarımla
24 Ekim 1958 yılında İstanbul'da doğdu. Çok küçük yaşlarda harika çocuk olarak piyano ve keman ile tanişarak müziğe basladi. Daha sonra 5 yaşında klasik gitar ile tanışti ve ilk ciddi derslerini 7 yaşında Prof. Antonio Doumesitch'den aldı ve bu derslere 5 yıl devam etti. Bu arada Jazz gitar ile de ilgilenmeye başladı ve 12 yaşında küçük orkestralarda çalarak profesyonel oldu.
Üsküdar Musiki Cemiyeti'nde Emin Ongan'ın Türk Müziği Derslerine katıldı, makam ve nazariyat dersleri aldı (1970-1972). Bağlama üstadı Şemsi Yastıman ile Türk Halk Müziği araştırmasına yönelik çalismalar yaptı ve bağlama üzerine sentezler geliştirdi. Lise eğitiminden sonra Boston Üniversitesi Berklee Müzik Akademisi'nden burs kazanarak Amerika'ya gitti "New Talend Of Succes" (1976 - 1979) Buradaki Kompozisyon ve Armoni derslerini tamamladıktan sonra dört yıllık okulu iki yılda üstün derece ile bitirdi ve Okulun isteğiyle Prof. Gordon Delemond'un ögrencisi olarak Belçika Kraliyet akademisi Liege Konservatuarı'nda Yüksek kompozisyon dersleri aldı (1979-1980) burada Türk müziği üzerine master ve doktorasini yaptı. (Türk müziği çok sesli denemeler.) Tezleri kitap olarak sunuldu. Istanbul Teknik Üniversitesi Ve Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarları Rektörlüklerince; TÜRK MÜZIĞİNE HİZMET ETMIŞ ÖNCÜ BÜYÜKLERİMİZ ÖDÜLÜNE LAYIK GÖRÜLMÜŞTÜR.
Ülkesine vatani vazife dolayısıyla döndü ve daha sonra burada Büyük orkestra çalısmaları ve stüdyo çalısmalarında bulundu. (Festival, Eurovision Orkestralari). Bu arada reklam, belgesel film ve tiyatro müzikleri yapmaya başladi. 1989 yılında kurulan Kent Orkestrası'na kadrolu sanatçı olarak girdi ve 8 yıllık hizmetten sonra kendi isteği ile ayrıldı (1998).
1994 yılında Dr. Ahmet Kurtaran'ın ricası üzerine Modern Folk Üçlüsüne girdi, orada gitar çalıp vokal müziği yaptı ve bu grubun aranjörlüğünü üstlendi. 1995 yılında da Amerika da Uluslararası Houston Jazz Festivali'ne bu grup ile katıldı. Harbiye Açık Hava Konseri ve (MFÜ. 1996) Ayni Grup ile 7 Şehirde Konserlere katıldı. Aynı yıl Uluslararası Akbank Jazz Festivali'nde grubuyla çaldı (1995 Ak sanat Kültür Merkezi).
Kıbrıs 1. Girne Altın Zeytin yarışmasında Beste ve Şarkıcılık dalında 1. oldu. ve 1993 yılında ilk albümü olan ANADOLU EZGİLERİ KLASİK GİTARA ADAPTASYON'u çıkardı (Kent Plak -EMI). Bu albüm INSPIRATION serisinden bütün dünyada satılmaya başladı ve Sanatçı, dünyanın en büyük plak firmalarından E.M.I Klasik kataloguna girdi ve ALTIN PLAK aldı. Bu kompozisyonları daha sonra araştırmalar ve denemeler halinde kitap olarak çıkardı. (Hayatım Gitarım ve Müziğim 1995 Pan Yayıncılık). Bu kompozisyonların tamamı 2000'e yakındır. Daha sonra tüm dünya kadınlarına ve çalışan kadınlara adadığı KADIN'IN SENFONİLERİ albümünü yaptı. (Kent Plak 1995). 1996 yılında MODERN FOLK ÜÇLÜSÜ İSTANBUL ŞARKILARI albümünü yaptı. (Yapı Kredi Kültür Hizmetleri) . 1997 yılının sonunda RE-FORMATION (TÜRK MÜZIĞİ SAZ ESERLERİ NEW-AGE) albümünü yaptı. 1997'nin sonunda bu albümün Landon Southern Cross stüdyolarından re-mixi çıktı. 6.Albüm, (INSPIRATION RE-MIX). Sony Music European Catalogue'a girdi. USA Bill board dergisi Hasan Cihat Örter' i albümleri 30 ülkede satılan ilk Türk Sanatçısı ilan etti. Türk Jazzında birinci sıraya koydu (1998). 1999'da, MEKTUP FİLMİ SAUND TRACK (1998 RAKS), RE-FORMATION 2 (ANADOLU ESİNTİLERİ NEW-AGE/Sony Music) albümleri bütün dünyada satışa sunuldu.
AŞK VE HÜZÜN (Ezgi Medya-2002). GİTARIN SESSİZ ÇIĞLIĞI (Genç Müzik 2003), (öğrencisi Yavuz ÇETİN'in anısına), İKİ DERVİŞİN AŞK YARASI (Seyhan Müzik 2004), İSTANBUL'DA MODERN OYUN HAVALARI (Seyhan Müzik 2004) albümlerini yaptı. Bütün dünyada sevgi barış ve hoşgörünün hakim olması temennisiyle yaptığı, DÜNYANIN GÖZYAŞLARI 'EMI' den ÜSTAD mahla'sıyla (2004) çıktı. En çok sevilen eserlerinden oluşan KLASİKLER 1-2-3 ve Şimdiye kadar yaptığım 18 albüm ve 2000 e yakın bestemin içinde en muhteşem olanı diye nitelediği ‘the humanity: Symphony Of Kabe And Hicret' albümü sanatçının kendi firmasından çıktı. 2005 yılı sonunda sözlerini Akın Ok'un yazdığı 13 eserden oluşan SENDEN YANAYIM (Artvizyon) albümünü ile sanatseverlerin karşısına çıktı.
"Bizim Sazımız - Bizim Cazımız, Ne Var ? Ne Yok ?" TRT programına orkestrasıyla canlı müzik yaparak katıldı. Sürgündeki Devlet, Menderes, Kızıl Güneş, Sultan Galiyev, DÜNDEN BUGÜNE (TGRT), KIBRIS BELGESELİ (SHOW TV), KIBRIS BELGESELİ SOUND-TRACK CLIP, CUMHURİYET BELGESELİ, OSMANLI'NIN DOĞUSU (TRT 2), FATİH VE FETİH (TRT 1), DOĞDUĞUM TOPRAKLAR (TRT), SON TANIKLAR (TRT), SUMMER UNIVERSITY 2003-ISTANBUL TANITIM MÜZIKLERİ (42 ÜLKE-72 ŞEHİR)... gibi 200'e yakın belgesele özgün ve jenerik müzikleri yaptı. Cemal Reşit Rey Gençlik Festivali, Uluslararası Gitar Festivali (C.R.R. Ocak 2001, 2002, 2003, 2004, 2005) İstanbul Müzik Şenliği, 1995 Akbank Jazz Festivali gibi birçok uluslararası festivalde çaldı.
TRT 2'de MÜZİK VE BİZ adlı programı hazırlayıp sundu. Program 4 yıl sürdü. Aynı zamanda STV' de 3 yıl canlı olarak benzeri daha önce yapılmamış "GECEYİ ÖRTEN MÜZİK" programını yaptı. Amcası Rembetiko uzmanı Erol ÖRTER (Buzuki Erol) ile BUZUKI EROL-EROL ÖRTER adı altında piyasaya sunulan kitabın hazırlanmasına katkıda bulundu ve rebet şarkılarını aranje etti, notasyonladı. Sanatçı yapmış olduğu sanatsal çalışmalarla 3000 e yakın ödül almıştır.
İKİ SATIRLIK ŞİİRLER (Birun Yayinevi-2000), SANATÇI (Bemol Müzik 2002), SAZ ESERLERİ (Bemol Müzik 2003), MÜZİKLE TEDAVİ VE ARAŞTIRMALAR (Bemol Müzik 2003), ANADOLU'DAN KLASİK GİTAR ÇEŞİTLEMELERİ (VCD'li) (bemol muzik 2004), doktara tezi olan MÜZİK ve TERAPİ (CD'li) (Mephisto, 2005) Hasan Cihat Örter ' in önemli kitaplarıdır.
Ayrıca sanatçının TCDD DEVLET DEMIR YOLLARI BESTESİ, TRAFİK CANAVARI İLE MÜCADELE DERNEĞİ BESTESİ, POLİS KOLEJİ MARŞI, ELAZIĞ 8. KOLORDU MARŞI, BEŞIKTAŞ SPOR KLUBÜ MARŞI, ÜSKÜDAR BESTESİ, ÜMRANİYE BESTESİ, TC 80. YIL MARSI, ÖZTÜKLER MARŞI, ORDU GİTAR FESTİVALİ BERTESİ gibi marş besteleri de vardır.
Bandırma Belediye başkanlığınca "FAHRİ HEMŞEHRİLİK BERATI" verilmiştir. Yine Türkiye'de ilk defa "FAHRİ AVUKATLIK BELGESİ" alan sanatçıdır. Belge Ordu baro başkanı Sn. Av. Kenan Çebi ve Ordu Barosunca kendisine sunulmuş, Ordu valisi Sn. Kemal Yazıcıoğlu tarafından avukatlık cüppesi giydirilmiştir (2005).
Sanatçımızın adı yaşarken sokağa verilmiştir. Oturduğu Üsküdar Salacaktaki "ISKELE ARKASI SOKAK" adı değiştirilerek, "BESTEKAR HASAN CİHAT ÖRTER SOKAĞI" olmuştur. (Üsküdar Belediye Meclisinin 4. Seçim Dönemi 5. Seçim Yılı 1. Olağan Toplantılarının 25.06.2003 günü 7. Birleşimince okunarak komisyondan geldiği şekli ile kabülüne oybirliği ile karar verilmiştir.)(İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin, 4. Seçim Dönemi, 5. Toplantı Yılı, Temmuz Olağan Toplantılarının 01 Ağustos 2003 tarihli 9. birleşiminde okunarak; Raporun aynen ve Oybirliği ile kabulü kararlastırılmıştır. Ali Müfit GÜRTUNA, Büyükşehir Belediye Başkanı.)
Sanatçı A.B.D., Rusya, Hollanda, Belçika, İngiltere, Fransa, Yugoslavya, İspanya, İtalya, Almanya, Hindistan, Azerbaycan, Afganistan, Japonya, Çin, Hindistan ve Kıbrıs gibi pek çok ülkede konserler vermiştir.
Bestelerinin aranjörlüğünü de kendisinin yaptığı sanatcımız aynı zamanda eserlerindeki bütün enstrumanların icracısıdır. Ülkemizde daha çok gitarist olarak bilinen Üstad Hasan Cihat Örter bütün enstrumanları virtiözite derecesinde çalabilmektedir.
Halen çalışmalarını Üsküdar salacakta müzeye çevrilen ve aynı zamanda home studio olan evinde yürütmektedir. Üstad Hasan Cihat ÖRTER Yurtdışı ve yurtiçi konserlerinden vakit buldukça; ülkemizdeki müzikal yozlaşmaya, magazinel medyaya, tele-voleye, kültürel dejenerasyona karşı "Müzik ve Aydınlanama" seminerleri vermektedir..
Gercek bi sanatci bu sekilde davranmaz ozgecmisi ne olursa olsun ayrica sayin Tarman`nin bu konuyu diger insanlarla da paslasmasi dogru bise cunku Hasan cihat orterin dedigine gore kimse onu anlamiyo ve kimse muzikten anlamiyooo ve ne olursa olsun iyi bir muzisyen bu sekilde davranmamalidir...
Bu arada egitimcilerimizin oneminizi unutuyoruz sadece icraci olmak bazi konularda yetmiyooo...
Süleyman Hoca'nın özgeçmişini buraya yazmaya gerekli görmüyorum. Ama yinde de isteyenler aşağıdaki linkten kim olduğunu öğrenebilir. Saygılarımla, http://www.muzikegitimcileri.net/str.html
Çok hazin bir diyalog bu yaşanan, çok üzülüyorum.
Kontrolsüzlük aldı başını gidiyor. Sayın Cihat Örter adını müzik ansiklopedilerine yazdırmış bir insandır, onun bugün yaşadığı sorun yarın AGSL'lerde bir gün virtüoz olacağını hayal edenlerin daha yolun başında yaşıyacağı sorundur; küresel piyasa canavarı insanlığı klasik çalgılardan ve klasik sanatlardan yoksunlaştırırken onları açlığa mahküm ederek pes dedirtiyor, bunu görmeyen genç arkadaşlarımız kendi geleceklerini kurmakta aciz kalacaklardır. Sizi alkışlayan olmayacak ki sanat yapasınız küçük kardeşim, hem maaşlı devlet memuru da olamayacaksınız, çok daha kötü koşullar bekliyor sizi.
Sayın Örter'in hatası biz müzik öğretmenlerini gerçekten eğitimci zannetmiş olması ve müzik öğretmenliği mesleğinin tüm klasişk sanatlar gibi bitirilmekte olduğunu farketmemiş olmasıdadır. Bu yüzden bizden hala umduğu var ki sitem ediyor.
Genç kardeşlerimin yanılgısı kendileri Cihat Örter'in yarattıklarından nasiplenmeye güçleri yetemeden yok olup gidecekleridir, eğer müzik derslerini bitiren programın önüne dikilmezlerse... Kurtuluşu yok kimsenin tek başına.
Bakınız bu yıl AGSLler çoğu yerde sınıf açamadı, görün bunu, yokoluyoruz haykırsanıza, ben sadece bir üniversite öğretmeniyimle kendini de kurtaramazsın, alttan gelen öğrencin olmayınca sana kadro vermezler, Gilbert Biberyan'ı size örnek vermiştim, bu bireyci model İngiltere'de müzik akademsindeki profları da işsiz bıraktı, sömürgesindekilere mi acıyacak.
Birbirimizi anlama ve birleşme zamanıdır, Cihat Örter'i anlamayan kendi geleceğini hiç kurtaramaz, ona anlayış rica ediyorum.
.hasan cihat örter yaptıklarıyla gerçekten müziğimize çokşey katan bir insandır(sanatçı demek istemiyorum.sanatçı ben'le olmaz.) ama okuduğum bu dialogdan sonra gerçekten fikirlerim değişmeye başladı. sanatçı olduğunuzu siz değil halk söylesin. süleyman hocamın hem ankara güzel sanatlar lisesinde hemde omu de yaptıkları ve yapmaya çalıştıklarını biliyoruz kendisiyle çalışma fırsatı buldum. sanat (ben için) değil, paylaşmak ve öğretmek için yapılır. herkese sonsuz saygılarımla
Bizler bu sistemde yetişiyoruz. Körleştirme sisteminde. Gerçekten bir çok insan gibi, biz müzik eğitimcileri de bir çok konuda sistemin kurbanı olduk ve körleştirildik. Güzellikleri görmemiz sistem tarafından engelleniyor.Bilincimiz aşağıda olduğu için, olayları gerektiği şekilde doğru değerlendiremiyoruz. Çok da gurur duymayalım MÜZİK EĞİTİMCİLERİ olarak. Gerçekten apaydınlıkmıyız!? Görebilen gözlerlemi değerlendiriyoruz olayları?. Yoksa sistem kurbanlarımıyız. ?! Onlar bizi körleştirmek için çalıştı, göremememiz için çabaladı da başardımı!?Çok belliki Cihat bey bizlerden çok daha GERÇEK SANATÇI, bizler EĞİTİMCİYİZ.
Onun gibi gerçek sanatçıları, sistem atıyor, dışlıyor, tanıtmıyor, kamufle ediyor. Bu sistemin çocukları bizler, nerde bir aydınlık görsek üzerine itfaiye gibi su sıkıp, söndürmeye çalışıyoruz. Çok belli ki Cihat bey bunun ACI sını çekiyor. Canı yanıyor. Bu gerçek onu çoook üzüyor. "Ben, ben , ben" demesinin nedeni de bu. O kendinin aydınlık olduğunu biliyor, ama etraf bunu göremiyor ve bu durumdan şikayetçi o. Eminim kaç yerden dışlanmıştır. Onun yerinde olsam BEN in ötesinden seslenirdim insanlığa. Aydınlığımı BEN, in ötesinden sunardım. Çünkü o ,"BEN AYDINLIĞIM" dediği sürece, üzerine su sıkılacaktır.
Tuhaf kıyaslamalar da yapmayalım lütfen....Daha sanatçıyla, eğitimci kavramınım farkını bilmiyoruz!