AGSL Öğretmen Seçme Sınavı
AGSL Öğretmen Seçme Sınavı
Umarım bu sınavda kazanan ne yapıpta kazandığını,kaybeden neden kaybettiğini bilir. Bundan önce yapılan sınavlar belli isiklal marşı yönettirip,3 ölçüde enstrüman çaldınmı kazanıyorsun çünki sınavı yapanlar lep demeden leblebiyi anlıyorlar 3 ölçü enstrüman çalınca o enstrümanı ne derece öğretebileceğinde ortaya çıkıyor aynı zamanda öğretmeni olacağın enstrümanın pedagojik yönünü bilip bilmemende önemli değil çünkü eğitim fakültelerinde çalgı pedagojisi diye bir ders yok AGSL de öğretmenlik yaparken enstrüman öğretmeyide öğrenirsin tabi bunda bir çok öğrencide nasibini alır 4 yıl agsl okuduktan sonra eğitim fakültesinde yay çekerek okula başlarlar.
BÜTÜN BU OLUMSUZLUKLARIN YAŞANMAMASI DİLEĞİYLE
BU SINAVA UMUTLA GİRECEK MÜZİK ÖĞRETMENLERİNE BAŞARILAR DİLERİM
BÜTÜN BU OLUMSUZLUKLARIN YAŞANMAMASI DİLEĞİYLE
BU SINAVA UMUTLA GİRECEK MÜZİK ÖĞRETMENLERİNE BAŞARILAR DİLERİM
AGSL 2006 hakkında!
serra yazdı:Öncelikle bu konuyla ilgili şunu söylemek istiyorum; lütfen bu sınav artık bu sene bari hakkıyla gerçekleştirilsin! Lütfen, mesleki yönden bizim için çok önemli olan bu sınavı gerçekleştiren o.ö.g.m ve komisyon üyeleri; artık bu işi biraz daha ciddiyetle yapın.Orası pop star elemelerinin yapıldığı bir yer değil...Sınav olduğu esnada, içeriye çayçı daldığı için , konsantresi bozulup piyano eserini şaşırıp kazanamayan arkadaşlar var..Lütfen!..Bu kadarda olmaz..Ayrıca nasıl oluyorda tambur çalgısıyla giren biri kazanabiliyor?
öğretmen alımları
AGSL ' ye öğretmen alımları elbette sağlıklı değil ancak o kadar da hafife almamak gerek. belki dönem dönem sınavlar değişiklilik gösterebilir.ama benim girdiğim dönemde sınavda kök söktürdükleri kesin diyebilirim. bu belkide benim şansım. istisnaları genelleme yapmak sakıncalı. dğer meslektaşlarıma başarılar diliyorum.
müzik ile ilgili her konuya açığım
Re: öğretmen alımları
Benim burada söylemek istediğim sınavın yapılış tarzıdır.İstiklal marşı yöneterek,3 ölçüde enstrüman çaldınmı ya kazanıyorsun ,yada kaybediyorsun .Bir kişinin enstrüman çalması o enstrümanı iyi öğretebileceğini gösterirmi sizce ? Zaten hangi eğitim fakültesinde enstrüman eğitimi ile ilgili pedagojik çalışma var ? hiç birinde yok yani enstrüman eğitimini geniş kitlelere öğretebilecek müzik öğretmeni yetiştirmiyoruz.Sadece öğretmen adayının kendi kabiliyeti ve çalışmaları doğrultusunda o kişiye çalmasını öğretiyoruz. öğretmesini değil. Size nasıl kök söktürdüklerini anlamadım kök söktürmeleri nasıl oldu ? enstüman eğitimiyle ilgili size hangi soruları sordularda siz kök söktünüz ?Yada bu kökleri çıkartacak eğitim anlayışını , pedagojik eğitimi ,nerede alarak kazandınız merak ediyorum. Bir örnek vereyim AGSL lerde bağlama dersine giren kişi piyano dersine giriyor hazırlık kitabının 4 üncü alıştırmasında öğrencim beni geçti diye sırıtarak söylüyor bu öğretmenlerdemi sizin gibi kök sökerek o sınavı kazandılar.mertiqu yazdı:AGSL ' ye öğretmen alımları elbette sağlıklı değil ancak o kadar da hafife almamak gerek. belki dönem dönem sınavlar değişiklilik gösterebilir.ama benim girdiğim dönemde sınavda kök söktürdükleri kesin diyebilirim. bu belkide benim şansım. istisnaları genelleme yapmak sakıncalı. dğer meslektaşlarıma başarılar diliyorum.
Bu sınavın yapılış tarzı tümüyle yanlıştır. Orada AGSL LERDE DERS VERECEK ÖĞRETMEN ancak örnek ders verdirilerek hem bilgisi,hem çalgı performansı,hemde eğitim formasyonu ölçülebilir. 5 ölçü enstrüman çaldırılıp sonra müneccim kesilerek öğretmen seçimi yapılmamalıdır. Biliyormusunuz agsl mezunu kaç öğrenci müzik eğitim fakültelerinde piyanoya,kemana sıfırdan başlıyor siz bunun araştırmasını yapın bana hak vereceksiniz.yada üniversitelerle görüşün seviye nasıl diye...
Gerçekler maalesef bunlar eski form sayfalarındada bu konuyu ısrarla vurguladım ancak hiç kimseden tatmin edici bir yanıt gelmedi......Yinede bana mesaj yazdığınız için teşekkür ederim..
- Semra Fayez
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 05 Haz Pzr, 23:25
- Konum: Ankara
İdeal olan ne?
Sayın sesbil! Olaya tek yönlü bakıyorsunuz.Yanlış sadece sınavlarda değil.
Şimdi sizin söylediğiniz gibi bir sınav yapıldı diyelim. O öğretmen pedogojıyi de çok iyi biliyor olsun, çalgısını da! Yani nasıl çalgı öğretilir biliyor. Geldi güzel sanatlar lisesine. Çalgısını çok iyi çalıyor. Nasıl öğretiliride biliyor. Fakat çok başarısız bir öğretmen .Çünkü ne çocukları seviyor ne işini ne de çalışmayı. Tembel yani . Eee çözdükmü şimdi problemi? Ya da daha başka bir örnek vereyim 15 yıllık bir agsl hocası olarak ; Öğretmen çalgısını bir önceki öğretmen kadar iyi düzeyde çalamıyor. Ama son derece sevgi dolu ve çalışkan.Ürün hangisinden gelir sizce!? Bizim okula nice iyi düzeyde çalgı çalan öğretmenler geldi. Kimi pedogoji bilmiyor kimi de sevmeyi bilmiyordu! Eğer sevmeyi bilmiyorsa bir öğretmen dilediği bilgiye, dilediği donanıma sahip olsun asla ürün çıkaramıyor. Yani kısaca sesbil , sevgi ölçer bir alet yok ve bu sınavlar bunu ölçemediği takdirde asla istenilen sonuç alınamayacaktır.Yani aşk ve sevgi bilimi olmadan diğer bilimler yetersiz ve etkisiz kalıyorlar:) En istenileni ve en ideali çalgısını çokiyi düzeyde çalan, pedogojiyi bilen sevgi dolu, çalışkan öğretmenlerdir ki bu da bizim ütöpik hayalimiz:) Geleceğe umutla diyor sevgilerimi gönderiyorum..
Şimdi sizin söylediğiniz gibi bir sınav yapıldı diyelim. O öğretmen pedogojıyi de çok iyi biliyor olsun, çalgısını da! Yani nasıl çalgı öğretilir biliyor. Geldi güzel sanatlar lisesine. Çalgısını çok iyi çalıyor. Nasıl öğretiliride biliyor. Fakat çok başarısız bir öğretmen .Çünkü ne çocukları seviyor ne işini ne de çalışmayı. Tembel yani . Eee çözdükmü şimdi problemi? Ya da daha başka bir örnek vereyim 15 yıllık bir agsl hocası olarak ; Öğretmen çalgısını bir önceki öğretmen kadar iyi düzeyde çalamıyor. Ama son derece sevgi dolu ve çalışkan.Ürün hangisinden gelir sizce!? Bizim okula nice iyi düzeyde çalgı çalan öğretmenler geldi. Kimi pedogoji bilmiyor kimi de sevmeyi bilmiyordu! Eğer sevmeyi bilmiyorsa bir öğretmen dilediği bilgiye, dilediği donanıma sahip olsun asla ürün çıkaramıyor. Yani kısaca sesbil , sevgi ölçer bir alet yok ve bu sınavlar bunu ölçemediği takdirde asla istenilen sonuç alınamayacaktır.Yani aşk ve sevgi bilimi olmadan diğer bilimler yetersiz ve etkisiz kalıyorlar:) En istenileni ve en ideali çalgısını çokiyi düzeyde çalan, pedogojiyi bilen sevgi dolu, çalışkan öğretmenlerdir ki bu da bizim ütöpik hayalimiz:) Geleceğe umutla diyor sevgilerimi gönderiyorum..
En son Semra Fayez tarafından 25 Şub Cmt, 0:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
FAYEZ
Re: İdeal olan ne?
Sayın Semra HANIM,Semra Fayez yazdı:Sayın sesbil! Olaya tek yönlü bakıyorsunuz.Yanlış sadece sınavlarda değil.
Şimdi sizin söylediğiniz gibi bir sınav yapıldı diyelim. O öğretmen pedogojıyi de çok iyi biliyor olsun, çalgısını da! Yani nasıl çalgı öğretilir biliyor. Geldi güzel sanatlar lisesine. Çalgısını çok iyi çalıyor. Nasıl öğretiliride biliyor. Fakat çok başarısız bir öğretmen .Çünkü ne çocukları seviyor ne işini ne de çalışmayı. Tembel yani . Eee çözdükmü şimdi problemi? Ya da daha başka bir örnek vereyim 15 yıllık bir agsl hocası olarak ; Öğretmen çalgısını bir önceki öğretmen kadar iyi düzeyde çalamıyor. Ama son derece sevgi dolu ve çalışkan.Ürün hangisinden gelir sizce!? Bizim okula nice iyi düzeyde çalgı çalan öğretmenler geldi. Kimi pedogoji bilmiyor kimi de sevmeyi bilmiyordu! Eğer sevmeyi bilmiyorsa bir öğretmen dilediği bilgiye, dilediği donanıma sahip olsun asla ürün çıkaramıyor. Yani kısaca sesbil , sevgi ölçer bir alet yok ve bu sınavlar bunu ölçemediği takdirde asla istenilen sonuç alınamayacaktır.Yani Aşk ve sevgi bilimi olmadan diğer bilimler yetersiz ve etkisiz kalıyorlar:) En istenileni ve en ideali çalgısını çokiyi düzeyde çalan, pedogojiyi bilen sevgi dolu, çalışkan öğretmenlerdir ki bu da bizin ütöpik hayalimiz:) Geleceğe umutla diyor sevgilerimi gönderiyorum..
Daha önceki serbest kürsüde bu yukarıda bahsettiğiniz konuyu bir müzik öğretmeninde olaması gereken özellikler vede bir AGSL öğretmeninde olması gereken özellikleri başlığı altında yine size cevap niteliğinde yazı yazmıştım .Siz sınavlarda ki kriterlerin ne olması gerektiğini soruyordunuz. EĞER o sayfayı okuyabiliyorsanız 1 madde mesleğini sevmesi 2. maddede müziği sevmesi olarak belirtmiştim bunlar olmadan zaten öğretmenlik olmaz. Benim burada dile getirmek istediğim sınavın yapılış tarzıdır. Bir insan piyanoyu isterse ayaklarıyla çalsın öğretmesini bilmiyorsa o okullarda öğretmenlik yapmamalı Israrla SÖYLÜYORUM bu okullardak yapılan eğitimi hakkıyla denetleyen bir kurum varmı? Öğretmenlerin performansı neye göre ölçülüyor. o saçma sapan sınavdan sonra atanıyor ondan sonra soran eden yok ...işitme öğretmeni aralık tan haberi yok böyle öğretmenlermi olmalı..
sevgiyle kalın...
AŞAĞIDAKİ BİLGİLERİN TÜM ARKADAŞLARA YARARLI OLMASI DİLEĞİYLE,
10.05.2005 tarihinde yazılan yazı....
İYİ BİR MÜZİK ÖĞRETMENİ
1-Mesleğini sevmelidir.
2-Müziği sevmelidir.öğrencilerine sevdirebilmelidir.
3-Eğitim müziği ile eğlence müziğini çok iyi ayırt etmelidir.Çünkü eğittiği öğrencileri ondan aldığı bilgilerle doğru müzik dinleme alışkanlığı kazanacaklardır.Eğlenirken de kaliteli müzik dinlemelidirler.
4-Sosyal yönü kuvvetli olmalıdır girdiği her toplumda kendini ifade edebilmeli dir.
5-Bulunduğu çevrede yöresel müzikleri iyi tanıyabilmeli bu müziklerden okul korosu yada enstrüman gruplarına küçük düzenlemeler yapabilmeli böylelikle çok sesliliği okulunda tanıtmalı konserlerle çok sesli müzik anlayışını çevresine yayabilmelidir.
6-En az bir enstrümanı iyi şekilde çalabilmelidir.
7-İyi bir kitaplığı olmalı dır dağarcık yönüyle ne kadar zengin olursa mutfağındaki yemek çeşidi o kadar artacaktır.
8-Müzik derslerini drama katarak zevkli hale getirebilmeli nota yada solfej eğitimini herkesin anlayacağı biçimde sunabilmelidir.
9-Sınıfla bütünleşerek herkesin derse katılımını sağlayabilmelidir.
10-Bilgisayar ve internetin nimetlerinden faydalanmayı bilmeli bu iki aracı eğitim anlayışına yansıtabilmeli derslerinde kullanmalıdır.
11-Müzik eğitimini sadece okulla sınırlamamalı evlere de yansıtabilmelidir.
12-Teori ile pratiği birlikte ustaca kullanabilmelidir.
13-Müzik yayınlarını takip etmeli gündemden uzakta kalmamalıdır.
14-Mesleki felsefe anlayışında çalışma ahlakı,başarı amacı ve yetenek gibi değerlere yer vermelidir.
15-Her zaman hedefleri olmalı bu hedefler için bıkmadan çalışabilmelidir.
İyi bir müzik öğretmeni deyince bunlar benim aklıma geliyor arttırmak mümkündür.
İYİ BİR AGSL ÖĞRETMENİ NASIL OLMALIDIR ?
1-Yukarıda ki sayılan maddelere uygun bir müzik öğretmeni olmalıdır.
2-Enstrümanını sevmelidir öğrencilerine bu sevgiyi kayıtsız aktarabilecek yapıda olmalıdır.
3-Enstrümanın teknik özelliklerini çok iyi bilmeli değişik öğrenciler üzerinde yapılması gereken eğitimin kıstaslarını aksatmadan yerine getirebilmelidir.
4-Her öğrenci için vereceği ödevleri o öğrencinin özelliklerine uygun olmasını bilmeli vereceği ödevlerin bu boyutta o öğrenciyi geliştirebilecek ve hangi hedefe varacağını saptamalıdır.
5-Nota okuma, göz koşması vb çalışmaları öğrenciye odaklı olarak yaptırabilmeli bu çalışmaları zevkli hale getirebilmelidir.
6-Öğrencinin müzikal gelişimini sağlayabilecek öğretmen olmalı,müziğin amacı güzeli ifade etmekse öğrenciden onu beklemeli ön planda teknik kabiliyeti değil ifade zenginliğini yaratabilecek eğitimi öğrencisine verecek öğretmen olmalıdır.Bu şekilde müzikal duygunun dışa vurumu sağlanabilir.
7-Öğretmen kendisini öğrencisine sevdirmelidir. Bunu yaparken öğrenciye enstrümanı konusunda cesaret vererek onu gayretlendirmelidir.
8-Öğrencisine örnek verecek kapasitede olmalı, teknik çalışmaları karşılaştırmalı olarak öğrencisiyle paylaşabilmelidir. Öğrencim beni geçti yapabileceğim şey yok dememelidir.
9-Öğrencisine hiçbir zaman kötü müzik eserleri çaldırmamalıdır.o eserin neden kötü olduğu anlaşılır dille öğrencisine anlatabilmelidir.
10-Öğrencinin kuvvetli ve zayıf yanlarını teşhis edebilmeli ilerleme için yürünecek yolu çizebilmelidir.bunu yapmak içinde öğretmenin ihtiyacı öğrencisinin güven duygusudur. (Hiçbir hasta kendini iyileştiremeyeceğine inandığı doktora güvenmez.)
11-Öğrencinin çaldığı eseri sonuna kadar dinlemeli eleştirirken de cesaretlendirici sözler söylemeyi ihmal etmemelidir.
12- Enstrüman eğitimiyle ilgili yazılmış eserleri okumalı dünyada nasıl eğitim yapıldığını araştırabilecek yapıda olmalıdır.Eğitim fakültelerinde görevli öğretim görevlilerinin yazdıkları makaleleri okumalı buradan öğrendiklerini derslerinde kullanabilmelidir.
13-Tüm bestecileri iyi tanımalı eserlerin karakterine göre sunum yapabilmelidir.
Daha bir çok önemli konu burada yazılabilir………..
Yapılan AGSL öğretmeni seçme sınavının kıstasları sanırım ortaya çıkmıştır.Bu da gösteriyor ki sadece 3 ölçü enstrüman çaldırarak,İstiklal marşı yönettirerek yapılan sınavlarla seçilen adaylar yukarıdaki sayılanlardan yoksunsa o okullarda öğretmenlik yapma görevini hak etmiyorlardır.
HA….. AGSL ler için öğretmen seçme sınavını nasıl mı yapalım ? Mesela adaya örnek ders verdirebilirsiniz
Böylelikle hem nasıl öğretmen olduğu, hem de bilgi yönüyle bu işi yapıp yapamayacağı ortaya çıkmaz mı ?
SAYGILARIMLA….
10.05.2005 tarihinde yazılan yazı....
İYİ BİR MÜZİK ÖĞRETMENİ
1-Mesleğini sevmelidir.
2-Müziği sevmelidir.öğrencilerine sevdirebilmelidir.
3-Eğitim müziği ile eğlence müziğini çok iyi ayırt etmelidir.Çünkü eğittiği öğrencileri ondan aldığı bilgilerle doğru müzik dinleme alışkanlığı kazanacaklardır.Eğlenirken de kaliteli müzik dinlemelidirler.
4-Sosyal yönü kuvvetli olmalıdır girdiği her toplumda kendini ifade edebilmeli dir.
5-Bulunduğu çevrede yöresel müzikleri iyi tanıyabilmeli bu müziklerden okul korosu yada enstrüman gruplarına küçük düzenlemeler yapabilmeli böylelikle çok sesliliği okulunda tanıtmalı konserlerle çok sesli müzik anlayışını çevresine yayabilmelidir.
6-En az bir enstrümanı iyi şekilde çalabilmelidir.
7-İyi bir kitaplığı olmalı dır dağarcık yönüyle ne kadar zengin olursa mutfağındaki yemek çeşidi o kadar artacaktır.
8-Müzik derslerini drama katarak zevkli hale getirebilmeli nota yada solfej eğitimini herkesin anlayacağı biçimde sunabilmelidir.
9-Sınıfla bütünleşerek herkesin derse katılımını sağlayabilmelidir.
10-Bilgisayar ve internetin nimetlerinden faydalanmayı bilmeli bu iki aracı eğitim anlayışına yansıtabilmeli derslerinde kullanmalıdır.
11-Müzik eğitimini sadece okulla sınırlamamalı evlere de yansıtabilmelidir.
12-Teori ile pratiği birlikte ustaca kullanabilmelidir.
13-Müzik yayınlarını takip etmeli gündemden uzakta kalmamalıdır.
14-Mesleki felsefe anlayışında çalışma ahlakı,başarı amacı ve yetenek gibi değerlere yer vermelidir.
15-Her zaman hedefleri olmalı bu hedefler için bıkmadan çalışabilmelidir.
İyi bir müzik öğretmeni deyince bunlar benim aklıma geliyor arttırmak mümkündür.
İYİ BİR AGSL ÖĞRETMENİ NASIL OLMALIDIR ?
1-Yukarıda ki sayılan maddelere uygun bir müzik öğretmeni olmalıdır.
2-Enstrümanını sevmelidir öğrencilerine bu sevgiyi kayıtsız aktarabilecek yapıda olmalıdır.
3-Enstrümanın teknik özelliklerini çok iyi bilmeli değişik öğrenciler üzerinde yapılması gereken eğitimin kıstaslarını aksatmadan yerine getirebilmelidir.
4-Her öğrenci için vereceği ödevleri o öğrencinin özelliklerine uygun olmasını bilmeli vereceği ödevlerin bu boyutta o öğrenciyi geliştirebilecek ve hangi hedefe varacağını saptamalıdır.
5-Nota okuma, göz koşması vb çalışmaları öğrenciye odaklı olarak yaptırabilmeli bu çalışmaları zevkli hale getirebilmelidir.
6-Öğrencinin müzikal gelişimini sağlayabilecek öğretmen olmalı,müziğin amacı güzeli ifade etmekse öğrenciden onu beklemeli ön planda teknik kabiliyeti değil ifade zenginliğini yaratabilecek eğitimi öğrencisine verecek öğretmen olmalıdır.Bu şekilde müzikal duygunun dışa vurumu sağlanabilir.
7-Öğretmen kendisini öğrencisine sevdirmelidir. Bunu yaparken öğrenciye enstrümanı konusunda cesaret vererek onu gayretlendirmelidir.
8-Öğrencisine örnek verecek kapasitede olmalı, teknik çalışmaları karşılaştırmalı olarak öğrencisiyle paylaşabilmelidir. Öğrencim beni geçti yapabileceğim şey yok dememelidir.
9-Öğrencisine hiçbir zaman kötü müzik eserleri çaldırmamalıdır.o eserin neden kötü olduğu anlaşılır dille öğrencisine anlatabilmelidir.
10-Öğrencinin kuvvetli ve zayıf yanlarını teşhis edebilmeli ilerleme için yürünecek yolu çizebilmelidir.bunu yapmak içinde öğretmenin ihtiyacı öğrencisinin güven duygusudur. (Hiçbir hasta kendini iyileştiremeyeceğine inandığı doktora güvenmez.)
11-Öğrencinin çaldığı eseri sonuna kadar dinlemeli eleştirirken de cesaretlendirici sözler söylemeyi ihmal etmemelidir.
12- Enstrüman eğitimiyle ilgili yazılmış eserleri okumalı dünyada nasıl eğitim yapıldığını araştırabilecek yapıda olmalıdır.Eğitim fakültelerinde görevli öğretim görevlilerinin yazdıkları makaleleri okumalı buradan öğrendiklerini derslerinde kullanabilmelidir.
13-Tüm bestecileri iyi tanımalı eserlerin karakterine göre sunum yapabilmelidir.
Daha bir çok önemli konu burada yazılabilir………..
Yapılan AGSL öğretmeni seçme sınavının kıstasları sanırım ortaya çıkmıştır.Bu da gösteriyor ki sadece 3 ölçü enstrüman çaldırarak,İstiklal marşı yönettirerek yapılan sınavlarla seçilen adaylar yukarıdaki sayılanlardan yoksunsa o okullarda öğretmenlik yapma görevini hak etmiyorlardır.
HA….. AGSL ler için öğretmen seçme sınavını nasıl mı yapalım ? Mesela adaya örnek ders verdirebilirsiniz
Böylelikle hem nasıl öğretmen olduğu, hem de bilgi yönüyle bu işi yapıp yapamayacağı ortaya çıkmaz mı ?
SAYGILARIMLA….