AGSL sınav komisyonu..
AGSL sınav komisyonu..
Agsl sınavıyla ilgili merak ettiğim bir konu da sınavda bizi agsl bünyesine layık gören ya da görmeyen sınav komisyonunda kimlerin olduğudur.Bu konuda bilgisi olanlara...Çünkü bizleri kimlerin değerlendirdiğini sanırım bilmek en doğal hakkımız![/b]
kayraalp...
- Semra Fayez
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 05 Haz Pzr, 23:25
- Konum: Ankara
Bach
ST. JACOBİ KİLİSESİ’NDE KAYBEDİLEN SINAV
Hamburg St: Jacobi Kilisesi’nin yeni bir orgçu aradığını duyan Bach, hemen başvurdu ve sınava girdi.
Sınavı dinleyenlerin arasında bulunan ve kilisenin vaizi olarak çalışan Neumeister de Bach’ın org çalmasından çok etkilenmişti.
Ama sınav sonuçları açıklandığında, kiliseye oldukça yüklü bir bağışta bulunan Johann Joachim Heitmann’ın birinci olduğu anlaşıldı. Bu duruma çok kızan Neumann ilk Pazar vaazında öfkesini şöyle dile getiriyordu:
“İsa’nın doğumunda beşiği başında çalgı çalan melekler, Hamburg St. Jacobi Kilisesi’ne orgçu olarak girmek isteseler, çaldıkları ilahi müziğe karşın eğer paraları yoksa, sınavı kazanamayacaklardır."..
Gördüğümüz gibi Bach dahi sınav kaybedebiliyormuş!!!.....
Hamburg St: Jacobi Kilisesi’nin yeni bir orgçu aradığını duyan Bach, hemen başvurdu ve sınava girdi.
Sınavı dinleyenlerin arasında bulunan ve kilisenin vaizi olarak çalışan Neumeister de Bach’ın org çalmasından çok etkilenmişti.
Ama sınav sonuçları açıklandığında, kiliseye oldukça yüklü bir bağışta bulunan Johann Joachim Heitmann’ın birinci olduğu anlaşıldı. Bu duruma çok kızan Neumann ilk Pazar vaazında öfkesini şöyle dile getiriyordu:
“İsa’nın doğumunda beşiği başında çalgı çalan melekler, Hamburg St. Jacobi Kilisesi’ne orgçu olarak girmek isteseler, çaldıkları ilahi müziğe karşın eğer paraları yoksa, sınavı kazanamayacaklardır."..
Gördüğümüz gibi Bach dahi sınav kaybedebiliyormuş!!!.....
FAYEZ
- Semra Fayez
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 05 Haz Pzr, 23:25
- Konum: Ankara
Asırlardır böyle...
Asırlardır durum böyle genç arkadaşım. Ana problemimiz de bu değilmi zaten!? İnsan olabilmek sorunu, doğru olabilmek sorunu, düzgün olabilmek sorunu. İnsan düzelmeden bu durumların hiç biri asla düzelmez. Tüm problemlerin ortadan kalkması için önce İNSANLIK düzelmelidir. Yüzyıllardır kiliseler başta olmak üzere, kişisel çıkarlar ,ANLAM dan, İNSANLIKTAN, iyi den, güzel den , kısaca HAK(gerçek) tan üstün tutulmuştur. Biz de bu bedelleri ödüyoruz devamlı..
En korktuğum yanlış anlaşılmaktır. Umarım artık beni anlamışsınızdır kayraalp.......
sevgimle....
En korktuğum yanlış anlaşılmaktır. Umarım artık beni anlamışsınızdır kayraalp.......
sevgimle....
FAYEZ
Sayın hocam, düşüncelerinizi ve birikimlerinizi bizimle burada paylaşmanız benim için ve eminim diğer arkadaşlarım için çok önemli.
Bazı yazılarımda bende daha açıklayıcı olmamış olabilirim.Sizde dolayısıyla yanlış anlamış olabilirsiniz.Sevginin ve müziğin gücüne inancım sonsuz.Bunları çocuklarımıza da elimden geldiğince vermeye çalışıyorum.Biliyorsunuz Kilis teyim.Buraya eş durumundan geldim ve burayı seviyorum.Doğu nun çocukları sevgiye, eğitime aç.Çoğu fakir.Okul çıkışlarında çoğu dokuz, on, onbir yaşlarında ki çocuklar berberde, fırında, kasapta, gece onikilere kadar, haftada alacakları üç, beş milyon para için çalıştırılıyorlar.Ertesi günü ya ilk derslere gelmiyorlar ya da geldiklerinde uyuyorlar.Dayak yiyorlar..Bunlar ne yazık ki ülkemizin gerçekleri! UNUTMAYIN Kİ;her öğretmen büyük bir hevesle, istekle başlıyor bu mesleğe.Ama çoğu hem ekonomik sebeplerden hem de okulda ki problemlerden soğuyabiliyor ara sıra. Ama öğrencilerimizin sevgisi ayakta tutuyor bizi..Saygılarımla.
Bazı yazılarımda bende daha açıklayıcı olmamış olabilirim.Sizde dolayısıyla yanlış anlamış olabilirsiniz.Sevginin ve müziğin gücüne inancım sonsuz.Bunları çocuklarımıza da elimden geldiğince vermeye çalışıyorum.Biliyorsunuz Kilis teyim.Buraya eş durumundan geldim ve burayı seviyorum.Doğu nun çocukları sevgiye, eğitime aç.Çoğu fakir.Okul çıkışlarında çoğu dokuz, on, onbir yaşlarında ki çocuklar berberde, fırında, kasapta, gece onikilere kadar, haftada alacakları üç, beş milyon para için çalıştırılıyorlar.Ertesi günü ya ilk derslere gelmiyorlar ya da geldiklerinde uyuyorlar.Dayak yiyorlar..Bunlar ne yazık ki ülkemizin gerçekleri! UNUTMAYIN Kİ;her öğretmen büyük bir hevesle, istekle başlıyor bu mesleğe.Ama çoğu hem ekonomik sebeplerden hem de okulda ki problemlerden soğuyabiliyor ara sıra. Ama öğrencilerimizin sevgisi ayakta tutuyor bizi..Saygılarımla.
kayraalp...
Ama ben geçim problemleriyle dolu, sinirli , zorla bir bölümü okumuş, istemediği bir yere tayin edilmiş, günlük hayatımda birçok istekleri ve kompleksleri olan bir öğretmensem içimdeki bütün çirkinlikleri o genç çocuklara ne kadar tekniklerle pedagojik formasyonla vs... saklasam da o çirkinliklerim çıkıyor tabi.
Bu yazıyı okudum.Bu yazınızı "dayak" konusunda alıntı olarak göndermiştiniz.Bu yazıdaki şeyler tabi ki doğrudur.Ama bizim konumuzla pek alakası yoktu...!
Bu yazıyı okudum.Bu yazınızı "dayak" konusunda alıntı olarak göndermiştiniz.Bu yazıdaki şeyler tabi ki doğrudur.Ama bizim konumuzla pek alakası yoktu...!
kayraalp...
- Semra Fayez
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 05 Haz Pzr, 23:25
- Konum: Ankara
,,,
Bu asla kişisel bir gönderme değilidi, Tabii ki insanlığın gerçek sorunu buydu. Ve en acısı da gerçek oluşuydu....
FAYEZ
- Semra Fayez
- Mesajlar: 95
- Kayıt: 05 Haz Pzr, 23:25
- Konum: Ankara
Aşk ve sevgi gelince cümle eksikler biter
''Eğitim aşktır!'' tanımlamamı tanım içeriğinden kurtarıp o hallerimize bir gidelim, bir yoğunlaşalım. Eğitim aşk değilse, itirazları yanıtlamak isterim. Aşk kurtaracak insanlığı. Gerisi laf-ı güzaf...
FAYEZ
-
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 26 May Cum, 8:04
- Konum: Bekir Aksoy İ.Ö.O Çorum
Ben 2001 yılında girdim bu sınava ve İşitme branşından başarılı oldum..Sınavda bana sorulan sorular da bu isteğime paralel oldukça mantıklı idi. Hazırladığım iki piyano eseri çaldırıldı, yayımlanmış solfej kitaplarından bir parça ile deşifre bir solfej okudum, teorik bir iki müzik sorusu ile müzik tarihine dair bir soru cevaplandırdığımı hatırlıyorum...Genel olarak çok iyi irdelendiğimi hatırlıyorum...Ancak sonraki yıllar bu hassasiyetin kaybolduğunu, ciddiyetten uzak, ne aranılıp ne sorulduğu belli olmayan, kıstasları bir türlü kestirilemeyen, esrarengiz bir sınav hüviyetine sokulduğunu duydum AGSL sınavlarının...Yazık!...Tabi Kırsala İlkokul açmanın mutluluğunu yaşayan bir eda ile AGSL açılır ise Öğretmen seçimi de zamanla bu hale gelir! Allah beterinden saklasın...Yine bu iyi gunlerimiz...Hele AGSL sayımız bir 100' e varsın siz o zaman görün...
enteresan
AGSL
AGSL'lerden mezun olup 8,10 yıllık eğitimden sonra AGSL'ne öğretmen olmak isteyen yüzlerce aday vardır. Onlar bu bayrağı devralacaklar ve eskilerden de çok daha iyi öğretmen olacaklardır . Gelecek için o kadar kaygıya gerek yoktur diye düşünüyorum. Asıl geçmişte olanlar oldu ve AGSL' ne asla haketmeyen yüzlerce öğretmen alındı. Bundan sonra AGSL mezunlarına kalıcak AGSL öğretmenliği ve sonuç çok daha güzel olacak diyorum eski bir AGSL öğretmeni olarak! Ve onlara güveniyorum....
Dadaist
-
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 26 May Cum, 8:04
- Konum: Bekir Aksoy İ.Ö.O Çorum
Sayın dadaist,
Gecmişte AGSL öğretmeni olduğunuzu yazmışsınız...Olağanüstü yüce , örnek, ulvi duygularla mücehhez iken, Milli Eğitimin saflarını bir çırpıda bırakıp sanatçılık rütbesine taşınmanız, sarfettiğiniz sözlere yakışmamış doğrusu...Siz AGSL okullarının en ideal oluşturulduğu zamanları görmüşsünüz zannedersem...Babasına el yapımı keman yaptırtıp, kendi keman hocası ile yetinmeyip, Azeri, Rus yada Çekoslovak hocalar ile takviye alan, hafta sonları konserden konsere, festivalden festivale gezen, yurtdışında koro festivallerine katılan öğrenciler ile birlikteydiniz muhtemelen.
Sizin, fabrikasyon keman alacak para bulabilmek için, gündeliğe giden öğrenciniz yoktu herhalde; Sizin, çocuğunun hangi bölümde okuduğunu bilmeyen Velileriniz de olmamıştır;
Eğer yazınızda bahsettiğiniz, AGSL kadrolarına atanan yüzlerce niteliksiz öğretmenden biriysem, ben bu yanlışı düzelttim, AGSL yi bıraktım!... Pekiiiii ya siz! (Bu kadroları hak eden Asil Kişiler )
SİZ NERELERDESİNİZ!...Ardına bakmadan kaçıp giden ve AGSL leri kendi kaosu içerisinde bırakanlar, esas sizlersiniz...Sayın dadist, şimdi uzaktan öğüt vermeyi bırakın da, gündeliğe giderek kazandığı parayla keman tutmaya, ses basmaya çalışan öğrencimize birşeyler öğretin, ona kemanı anlatın, temiz ses basmayı; sanatı, sanatçıyı...Ona birşeyler, ne bileyim herşey, kendinizi anlatın, cd gönderin, ne aklınıza geliyorsa. İnanın,sizi hiç nefes almadan dinleyecektir...
Gecmişte AGSL öğretmeni olduğunuzu yazmışsınız...Olağanüstü yüce , örnek, ulvi duygularla mücehhez iken, Milli Eğitimin saflarını bir çırpıda bırakıp sanatçılık rütbesine taşınmanız, sarfettiğiniz sözlere yakışmamış doğrusu...Siz AGSL okullarının en ideal oluşturulduğu zamanları görmüşsünüz zannedersem...Babasına el yapımı keman yaptırtıp, kendi keman hocası ile yetinmeyip, Azeri, Rus yada Çekoslovak hocalar ile takviye alan, hafta sonları konserden konsere, festivalden festivale gezen, yurtdışında koro festivallerine katılan öğrenciler ile birlikteydiniz muhtemelen.
Sizin, fabrikasyon keman alacak para bulabilmek için, gündeliğe giden öğrenciniz yoktu herhalde; Sizin, çocuğunun hangi bölümde okuduğunu bilmeyen Velileriniz de olmamıştır;
Eğer yazınızda bahsettiğiniz, AGSL kadrolarına atanan yüzlerce niteliksiz öğretmenden biriysem, ben bu yanlışı düzelttim, AGSL yi bıraktım!... Pekiiiii ya siz! (Bu kadroları hak eden Asil Kişiler )
SİZ NERELERDESİNİZ!...Ardına bakmadan kaçıp giden ve AGSL leri kendi kaosu içerisinde bırakanlar, esas sizlersiniz...Sayın dadist, şimdi uzaktan öğüt vermeyi bırakın da, gündeliğe giderek kazandığı parayla keman tutmaya, ses basmaya çalışan öğrencimize birşeyler öğretin, ona kemanı anlatın, temiz ses basmayı; sanatı, sanatçıyı...Ona birşeyler, ne bileyim herşey, kendinizi anlatın, cd gönderin, ne aklınıza geliyorsa. İnanın,sizi hiç nefes almadan dinleyecektir...
enteresan
FAKİR EDEBİYATI
Konumuzun fakir edebiyatıyla ne alakası var sayın H. ÖNSÖZ!?
AGSL öğretmenlerine bakış açınızı sundunuz. Ben de umutlu bir yorum yaptım. AGSLiselerine AGSL mezunu ,8_10 yıl müzik eğitimi almış öğretmen adayları geliyor dedim di.! Bu sizi neden rahatsız etti? Bi yara , sancı durumu mu var yoksa!? Son derece umut dolu bir mesajdı. Siz göremediyseniz hatırlatayım dedim di!
AGSL öğretmenlerine bakış açınızı sundunuz. Ben de umutlu bir yorum yaptım. AGSLiselerine AGSL mezunu ,8_10 yıl müzik eğitimi almış öğretmen adayları geliyor dedim di.! Bu sizi neden rahatsız etti? Bi yara , sancı durumu mu var yoksa!? Son derece umut dolu bir mesajdı. Siz göremediyseniz hatırlatayım dedim di!
Dadaist
-
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 26 May Cum, 8:04
- Konum: Bekir Aksoy İ.Ö.O Çorum
Sayın Dadaist;
meseleyi AGSL merkezli düşünerek, üretmeye çalıştığımız çözümleri ve bulmaya çalıştığımız çıkış yollarında kayboluruz biz. Sizin gibi olmayı çok isterdim, geniş, umutlu, optimist...Ama mesele AGSL çerçevesine sığmayacak kadar büyük bence.
Esas konu Müzik Öğretmeni yetiştiren kurumlar olmalı. Esas kaos ve yıpranmışlık orada var...Burada isim vermeyeceğim, Eğitim fak. Müzik Eğt. böl. mezunu olup, yetkin bir müzik öğretmeni olamadığını, kendine güveninin hiç olmadığını ifade eden mezunlar var ortada...Bilgisiz, donanımsız ve güvensiz bu mezunlar KPSS den yeterli puanı tutturunca, Eğitim-öğretim saflarındaki yerlerini alıyorlar. Göreve başladıkları okullarda, bir program olduğunda, piyasadan orgcu bulup koroya eslik ettiriyor daha kötüsü bütün programı bu " orgcuların" yaptığı bile oluyor.
Bundan daha acizlik içeren bir olay düşünemiyorum...Buyrun işin bir de bu tarafına bakalım sayın Dadaist...
meseleyi AGSL merkezli düşünerek, üretmeye çalıştığımız çözümleri ve bulmaya çalıştığımız çıkış yollarında kayboluruz biz. Sizin gibi olmayı çok isterdim, geniş, umutlu, optimist...Ama mesele AGSL çerçevesine sığmayacak kadar büyük bence.
Esas konu Müzik Öğretmeni yetiştiren kurumlar olmalı. Esas kaos ve yıpranmışlık orada var...Burada isim vermeyeceğim, Eğitim fak. Müzik Eğt. böl. mezunu olup, yetkin bir müzik öğretmeni olamadığını, kendine güveninin hiç olmadığını ifade eden mezunlar var ortada...Bilgisiz, donanımsız ve güvensiz bu mezunlar KPSS den yeterli puanı tutturunca, Eğitim-öğretim saflarındaki yerlerini alıyorlar. Göreve başladıkları okullarda, bir program olduğunda, piyasadan orgcu bulup koroya eslik ettiriyor daha kötüsü bütün programı bu " orgcuların" yaptığı bile oluyor.
Bundan daha acizlik içeren bir olay düşünemiyorum...Buyrun işin bir de bu tarafına bakalım sayın Dadaist...
enteresan
TOPİK
Topiğin adına bakarsanız AGSL ile ilgili konular yazıyor! Ben de bu kapsamda fikirlerimi belirtmiştim. Bir sakıncası mı var dı ? Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarla ilgili bir başlık açmak istiyorsanız Genel Müzik Eğitimi topiği daha uygun olurdu sanırım....
Dadaist