Büyük işler, önemli atılımlar, ancak birlikte çalışma ile elde edilebilir. Kendiniz için değil, ulusumuz için el birliğiyle çalışınız. Çalışmaların en değerlisi budur. M.K. Atatürk
ULUSAL MÜZİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Konu Başlıkları
· Müzik Öğretmeni Yetiştirme
· Müzik Eğitimi Programları (İlköğretim,Ortaöğretim ,Yüksek Öğretim)
· Müzik Öğretmenliği Öğrenci Kaynağı ve Özel Yetenek Sınavları
· Müzik Eğitimine İlişkin Temel Alanlar
· Müzik Eğitimine İlişkin Boyutlarda Ölçme ve Değerlendirme
Sempozyum Takvimi
15 Ekim 2005· Sempozyum Duyurusunun Yapılması 31 Ocak 2006· Başvuru ve Bildiri Özetlerinin Kabulü İçin Son (uzatıldı)
Şubat 2006· Kabul Edilen Bildirilerin Duyurulması
15 Subat 2006· Katılım Ücretlerinin Ödenmesi İçin Son Tarih
15 Nisan 2006· Bildirilerin Tam Metninin Gönderilmesi İçin Son Tarih
26 Nisan 2006· Sempozyum Açılışı
28 Nisan 2006· Sempozyum Kapanışı
1- Mezun olduğu halde atanamayan yüzlerce ve hatta binlerce müzik öğretmeninin ve de ailelerinin yaşadığı hayal kırıklığı.
2- Halen görev yapan müzik öğretmenlerinin okullarda yaşadığı çalışma (çalışamama) şartları.
3- Cumhuriyet dönemi müzik politikasıyla şu an yaşadığımız mevcut sürecin karşılaştırılması.
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederiz. Müzik öğretmenlerinin içinde bulundukları her türlü olumlu ve olumsuz konu sempozyum süresince çeşitli etkinliklerle ele alıncaktır. Belirttiğiniz hususlar öncelikle sempozyum düzenleme kurulu tarafından dikkatle ele alıncak ve bilim kurulunada aktarılacaktır. Birikimlerinizi ve deneyimlerinizi sempozyuma
katılarak müzik eğitimcileri ile paylaşmanız bizleri sonderece mutlu edecektir.
ULUSAL MÜZİK EĞİTİMİ BİLDİRİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
Mustafa Hilmi Bulut
Müzik Öğretiminde Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Temel Müzik Yazısı İşaretlerini Anlama Düzeyi
Bildiri
A.Metin Karkın
Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Mezuniyet Öncesi Motivasyonları Ve Kariyer Hedefleri Üzerine Bir Araştırma
Bildiri
Alp Özeren
Türkiye'de, Müzik Eğitimcilerinin Ve Yetiştirildikleri Kurumların; "Toplumsal Yaşam Kalitesi" Açısından Rolü Ve Önemi
Bildiri
Gülnihal Gül
Müzik Öğretmenliği Öğrenci Kaynağı:Uludağ Üniversitesi Örneği
POSTER
Deniz Güler
Devlet Konservatuvarlarındaki Viyolonsel Eğitim-Öğretim Programlarının Çağdaş Öğretim Programcılık Tekniğine Uygunluğunun İncelenmesi
Bildiri
Elif Tekin Gürgen
Müzik Alan Derslerinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri
Bildiri
D. Ali Arslan
Üçüncü Binyılda TürkiyeÂ’de Müzik Öğretmen Adaylarının Ve Müzik Eğitiminin Sorunları
Bildiri
Zeynep Kaya
“Müzik Öğretmenliği Programı 1.Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi Dersindeki Başarılarını Etkileyen Faktörler”
POSTER
Uğur Türkmen
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Verilmekte Olan Keman Eğitimi Eser Dağarcığı Üzerine Düşünceler Ve Öneriler
POSTER
Nurdan Kızıldeli
2000 Ve 2006 Yılları Arasında Müzik Öğretmenlerinin Mutasyon Dönemindeki Çocukların Ses Özellikleri Ve Eğitimi Konusundaki Düşünce Ve Deneyimlerine Karşılaştırmalı Bir Bakış
Bildiri
Engin Karadağ
Müzik Eğitim İle Drama Yöntemi İlişkisinin İncelenmesi
POSTER
Cansevil Tebiş
Sdü Burdur Eğitim Fakültesi Gse Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim DalıÂ’nda Okuyan Güzel Sanatlar Lisesi Mezunu Ve Düz Lise Mezunu Öğrencilerin Alan Derslerindeki Başarı Durumlarının Karşılaştırılması
Bildiri
Turan Sağer
‘Güzel Sanatlar Liseleri, Müzik Bölümleri”Nden Mezun Olan Öğrencileri, Müzik Öğretmenliği Programlarının Giriş Yetenek Sınavlarındaki Soru Tiplerine Göre Başarı Durumlarının DeğerlendirilmesiÂ’
Bildiri
Belir Tecimer Kasap
Geleceğin Müzik Öğretim Elemanlarının Yetiştirilmesi Üzerine Bir Model Program
Bildiri
Gülten Cüceoğlu
2001 Yılından Günümüze Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında Uygulanan Bireysel Çalgı Eğitimi I-Iı (Flüt) Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi
Bildiri
İsmail Bozkaya
“Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Mezunlarının Müzik Öğretmenliği Programı Kontenjanları İçindeki Yeri”
Bildiri
Nilüfer Yılmaz
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Gse Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Uygulanan Piyano Eğitiminin Değerlendirilmesi
Bildiri
C.Hakan Çuhadar
Müziksel Zeka
Bildiri
H. Yılmaz Küçüköncü
Türk Eğitim Sistemindeki Yeniden Yapılanma Sürecinde Müzik Öğretmeni Modelleri
Bildiri
Tamer Bektaş
Müzik Öğretmeninde Felsefenin Yokluğu
Bildiri
Feyzan Göher
İlköğretimde Kullanılan Müzik Ders Kitaplarının Uygulamadaki İşlevselliği
Bildiri
Ilgım Kılıç
Agsl Öğrencilerinin Piyano Derslerindeki Başarı
Durumlarının Değerlendirilmesi
Bildiri
Damla Bulut
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Piyano Dersi Öğretim Programında Yer Alan Hedef Davranışların Kazanılma Durumları
Bildiri
Sena Gürşen Otacıoğlu
Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Müzik Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının, Müzikal Algı Ve Özgüvenleri İle Okul Ve Çalgı Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişki
Bildiri
Serkan Otacıoğlu
TürkiyeÂ’de Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Yapılan Giriş Yetenek Sınavlarında Adayların Ses Kapasitelerini Değerlendirme Kıstasları Üzerine Bir Çalışma
Bildiri
Ali Ayhan
Güzel Sanatlar Fakültesi Giriş Yetenek Sınavlarına Giren Adayların, Sınavda Sorulan Soru Tiplerine Göre Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi
POSTER
Gülşen Göksel Erdal
Müzik Eğitimi Bölümü Öğretim Elemanlarının Mesleki Sorunlarının Öğretimsel Boyutta Belirlenmesi
Bildiri
Feyza Sönmezöz
Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Öğrenim Gören Lisans Öğrencilerinin Eşlik Dersine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
Bildiri
Rıdvan Türkekul
İlköğretim Okullarında Müzik Tarihi Şeridi İle Müzik Tarihi Eğitimi
Bildiri
Nurtug, Ramiz, Atilla, Ezgi , Murat , Bariseri, Gokbudak, Ozdek, Babacan, Can,
Müzik Öğretmenliği Lisans Eğitim Programı Geliştirme Çalışmaları: Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Modeli
Bildiri
Ayfer / Güzide Kocabaş / Uysal
İlköğretimde İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretiminde Sınıf Atmosferi Ve Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi
Bildiri
Mustafa Dağdeviren
Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Piyanoda Eşlik Öğretimi
Bildiri
Gökmen Özmenteş
Müziksel Algı Ve Eylem Sürecinde Zihin-Beden İlişkisi
Bildiri
Ahmet Suat Karahan
Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Programında Yer Alan Temel Piyano Dersinin Öğretimi Sürecinde Piyano Eğitmenlerinin Karşılaştıkları Temel Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
POSTER
Adem Sevinç
“Ulusal Müzik Eğitimi”Nde; “İstanbul Kadıköy Halk Eğitim Merkezi Thm Korosu” Nun İşlevi Ve Önemi
POSTER
Suna Çevik
Müzik Öğretmenliği Eğitiminde Ses Eğitimi Alanı Derslerinin Müzik Öğretmeni Yeterlikleri Yönünden Değerlendirilmesi
Bildiri
Fatih Bingöl
Müzik-Dil Benzerliği Ekseninde Müzik Eğitimi
Bildiri
Selçuk Bilgin
Okul Şarkılarının Müzik Öğretmenleri Tarafından Piyano İle Eşliklenmesi Müzik Öğretmenleri Tarafından Piyano İle Eşliklenmesi
Bildiri
Hatice Selen Ergöz
Çizgi Filmlerin Çocuk Müzik Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
Bildiri
Deniz Yıldız
Türk Halk Müziği Dizilerinin İsimlendirilmesindeki Problemlerin Müzik Eğitimine Yansımaları
POSTER
Esra Dalkıran
Keman Eğitiminde Yarıyıl Sonu Sınavlarında Performansın Ölçülmesi
Bildiri
Süleyman Tarman
Kendi CdÂ’ni Kendin Yap: Müzik Öğretmenleri İçin Kullanışlı Çözümler
Bildiri
Emrah Kaya
Müzik Eğitimimizin Temel Kaynaklarından Biri Olan Geleneksel Müzik Kültürümüz İçinde Trabzon Ve Rize Ezgileri
POSTER
Atilla Coşkun Toksoy
“Kültürel Mirasın Müzik Eğitimi Yoluyla Aktarılmasında Bütünsel Bir Bakış Açısı: Orff Yaklaşımı İle Müzik Ve Hareket Eğitiminin Türk Kültürüne Uyarlanması Üzerine Öneriler”
Bildiri
Zeki Nacakcı
İlköğretim Müzik Dersinin Öğretiminde, Uygulanagelen (Geleneksel) Ders İşleme Yöntemlerinin Belirlenmesi Ve İlköğretim Öğrencilerin Müzik Dersine Karşı Tutumları
Bildiri
H. Seval Köse
Müzik Öğretmenliği Eğitiminde Öğrenci Kaynağı Olarak Agsl Müzik Bölümleri
Bildiri
Banu Özevin
Oyun, Dans Ve Müzik Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği
Bildiri
Şeyda Çilden
Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Çalgı Eğitiminin Nitelik Sorunlarının İrdelenmesi
Bildiri
Aykut Önder Sarıçiftçi
Denizlide Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Lisans Dönemlerinde Okudukları Toplu Ses Eğitimi İle Koro Eğitimi Ve Yönetimi Derslerinde Öğrendikleri Bilgileri Meslek Yaşantılarında Ne Derece Uygulayabildikleri Üzerine Bir Araştırma
Bildiri
Mustafa Uslu
Ailede Çalgı Eğitiminin Yaygınlaştırılması Ve Geliştirilmesi Üzerine Bir Değerlendirme
Bildiri
Şadan Güvenir
Damak Kubbesinin,Sesde Rezonans Oluşmasındaki Etkisi Ve Ses Eğitiminde Kullanılması
Bildiri
Ayşe Meral Töreyin
Değişik Şarkı Türlerine Göre Ses Eğitimi Alan Bireylerde Objektif Fonasyon Ve Akustik Analiz Bulguları
Bildiri
Ebru Temiz
Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi; Yaşanan Problemler Ve Çözüm Önerileri
Bildiri
Ahmet Serkan , Nilgün Ece , Sazak
Özel Yetenek Sınavlarında Öss Puanının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Yeri Ve Öss Puanları İle Yetenek Puanları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi(Aibü Örneği)
Bildiri
Başak Güler
Ülkemiz Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Kullanılan Viyolonsel Etüdleri Üzerine Bir İnceleme
Bildiri
Refik Saydam
Müzik Eğitimcilerinin Örgütlenme Sorunu
Bildiri
Ayhan, Erol Helvacı, Demirbatır
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Müzik Derslerine İlişkin Görüş Ve Beklentilerinin Değerlendirilmesi
Bildiri
Serap Yükrük
Van Modelinde İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Müzik Derslerinde Elde Ettikleri Birikimleri Değerlendirme Durumları
Bildiri
Hüseyin Yükrük
Türkülerin Bölge Ve Ölçü Anahtarı Bakımından Analizi
POSTER
26 Nisan 2006· Sempozyum Açılışı
28 Nisan 2006· Sempozyum Kapanışı