AGSL Piyano Müfredatını Nasıl Buluyorsunuz?
- Doğan Zade
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 17 Ağu Çrş, 10:27
- Konum: konya
- İletişim:
AGSL Piyano Müfredatını Nasıl Buluyorsunuz?
agsl de çalışan piyano öğretmeni arkadaşlara sormak istiyorum bu okullarda uygulanan piyano müfredatını nasıl buluyorsunuz? Bu müfredat programını bire bir uygulayan var mı? Eğer uyguluyorsanız piyano ders saati yeterli geliyor mu? Ayrıca bu müfredat programı doğrultusunda hazırlanan agsl lerde kullanılan piyano ders kitabı hakkında görüşleriniz nelerdir? agsl de piyano dersine giren öğretmen arkadaşlar ile bu önemli konuyu tartışmaya açmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.
Sayın Doğan zade,
Sizinde belirttiğiniz gibi AGSLlerde piyano ders kitabı diye okutulan kitap genel olarak tüm agsl öğrencilerine verildiğinde çok yetersiz kaldığı görülmektedir.Bireysel çalgı eğitimi nin kişiye göre değiştiği gerçeğinden yola çıkarsak bireysel kabiliyetler için bu metod metod olmaktan çok çoğu zaman boşa harcanan zaman olmaktadır.Agsl de bireysel piyano dersinde öğretmenin burada ne yaptığı öğrencisi için nasıl yol çizdiği önemlidir.Ama maalesef öğretmen seçme sınavı adı altında yapılan saçma sapan sınavla öğrencisi için sağlıklı yol çizebilen piyano öğretmenlerinin seçimi adeta imkansızdır.O sınavda iyi piyano çaldı diye seçilen öğretmen iyi bir eğitimci olmayabilir çünki o öğretmen okulunda bireysel çalgı dersi için pedagojik eğitim almadığı için öğrencinin karşısına geçtiğinde bocalama başlar çünki kendini iyi piyano çaldıran yöntem yani kendi öğrendiği yöntem öğrencisiyle bağdaşmıyordur.Örnek öğrencinin el yapısı farklıdır kendi el yapısına göre eksersiz çalışması gerekirken öğretmenin bildiği ve çalıştığı yanlış eksersizleri çalışır. Dünyayı yeniden keşfetmiyoruz Piyano eğitiminin standardı vardır önemli olan o standart ı öğrencilerine verebilen öğretmendir piyano eğitiminde kullanılan bütün dünyaca kabul edilmiş okullar okul diyorum aslında metod serileri mevcuttur. burada maharet öğrencinin yetisi ve kabiliyeti doğrultusunda hangi metodla çalışılarak bir yere varılabileceğidir.Ancak bu kitabı okutmaktan aciz seçme sınavını geçmiş agsl öğretmenleride maalesef çokça vardır.daha hazırlık kitabının 4 alıştırmasında öğrencim beni geçti diyen seçme sınavını geçmiş öğretmenlerde AGSLLERDE VARDIR ÖNEMLİ KONU ASIL BUDUR.
Sizinde belirttiğiniz gibi AGSLlerde piyano ders kitabı diye okutulan kitap genel olarak tüm agsl öğrencilerine verildiğinde çok yetersiz kaldığı görülmektedir.Bireysel çalgı eğitimi nin kişiye göre değiştiği gerçeğinden yola çıkarsak bireysel kabiliyetler için bu metod metod olmaktan çok çoğu zaman boşa harcanan zaman olmaktadır.Agsl de bireysel piyano dersinde öğretmenin burada ne yaptığı öğrencisi için nasıl yol çizdiği önemlidir.Ama maalesef öğretmen seçme sınavı adı altında yapılan saçma sapan sınavla öğrencisi için sağlıklı yol çizebilen piyano öğretmenlerinin seçimi adeta imkansızdır.O sınavda iyi piyano çaldı diye seçilen öğretmen iyi bir eğitimci olmayabilir çünki o öğretmen okulunda bireysel çalgı dersi için pedagojik eğitim almadığı için öğrencinin karşısına geçtiğinde bocalama başlar çünki kendini iyi piyano çaldıran yöntem yani kendi öğrendiği yöntem öğrencisiyle bağdaşmıyordur.Örnek öğrencinin el yapısı farklıdır kendi el yapısına göre eksersiz çalışması gerekirken öğretmenin bildiği ve çalıştığı yanlış eksersizleri çalışır. Dünyayı yeniden keşfetmiyoruz Piyano eğitiminin standardı vardır önemli olan o standart ı öğrencilerine verebilen öğretmendir piyano eğitiminde kullanılan bütün dünyaca kabul edilmiş okullar okul diyorum aslında metod serileri mevcuttur. burada maharet öğrencinin yetisi ve kabiliyeti doğrultusunda hangi metodla çalışılarak bir yere varılabileceğidir.Ancak bu kitabı okutmaktan aciz seçme sınavını geçmiş agsl öğretmenleride maalesef çokça vardır.daha hazırlık kitabının 4 alıştırmasında öğrencim beni geçti diyen seçme sınavını geçmiş öğretmenlerde AGSLLERDE VARDIR ÖNEMLİ KONU ASIL BUDUR.
- Doğan Zade
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 17 Ağu Çrş, 10:27
- Konum: konya
- İletişim:
sayın sesbil
öncelikle benim tartışmak istediğim konuya cevap vererek duyarlılığınızdan dolayı size çok teşekkür ediyorum. söylediklerinize tamamıyla katılıyorum. dediğiniz gibi yöntemleri ve metotları tekrar keşfetmek gibi bir çaba içinde olmadığımızı belirtmek isterim. benim söylemek istediğim bu okularda ki öğrencilere piyano eğitimini nasıl daha çok sevdirebiliriz? ben bunun çabası içindeyim çünkü insanın sevdiği bir işi yapmasının çok daha verimli olacağına sanırım sizde katılırısınız. hiçbir zaman öğrencimin benden daha iyi piyano çalmasını asla yadırgamadım çünkü öğrencinin öğretmeninden daha iyi çalmadığı zaman sanat açısında da bir ilerleme olamayacağını düşünüyorum.
öncelikle benim tartışmak istediğim konuya cevap vererek duyarlılığınızdan dolayı size çok teşekkür ediyorum. söylediklerinize tamamıyla katılıyorum. dediğiniz gibi yöntemleri ve metotları tekrar keşfetmek gibi bir çaba içinde olmadığımızı belirtmek isterim. benim söylemek istediğim bu okularda ki öğrencilere piyano eğitimini nasıl daha çok sevdirebiliriz? ben bunun çabası içindeyim çünkü insanın sevdiği bir işi yapmasının çok daha verimli olacağına sanırım sizde katılırısınız. hiçbir zaman öğrencimin benden daha iyi piyano çalmasını asla yadırgamadım çünkü öğrencinin öğretmeninden daha iyi çalmadığı zaman sanat açısında da bir ilerleme olamayacağını düşünüyorum.
Sizin demek istediğinizi anlıyorum.Bir defa bir enstrümanı sevdirmek veya ondan nefret ettirme becerisi kesinlikle o dersin öğretmenine bağlıdır.Piyanoyu sevmesi için bir öğrencinin en başta çok sesliliği içine sindirmiş olması gerekmektedir.buda ta... aileden başlayıp orta öğretim de görülen müzik derslerinin içeriğine kadar uzanmaktadır.Fakat asıl dersi sevdirme öğretmen odaklıdır.Bu konuda agsl ile ilgili konular başlığında sesbil rumuzlu agsl öğretmen seçme sınavı başlıklı yazımı ve oradaki cevapları okursanız sanırım bir agsl öğretmeninde olması gereken özellikler başlığı altında topladım.
Bende asla öğrenci nin öğretmenin geçmesini bir yarış olarak görmüyorum BURADA KİMSE BEN ÖĞRETMENİMİ GEÇEYİM fikrinden öte asıl olan doğru bir piyano eğitimi alma çabasında olmalıdır. Bunu verebilmekte bilinçli öğretmenlerle olacaktır.ancak öğretmen doğru bir yöntemle eğitim ve sevgi verebilirse öğrencilerini çok daha ileri lere götürebileceğini savunuyorum.
Türkiyede eğitim fakülteleride dahil enstrüman eğitiminin acilen masaya yatırılması gerekiyor. Avrupada enstrüman öğretmenleri nasıl yetişiyor bir araştırın amaç ve uygulamadaki terslikleri göreceksiniz......
Böyle bir konuyu açtığınız için teşekkür ederim ancak bundan önceki forrum sayfalarındada defalarca yazdım bir sorumlu kişi bana yanıt vermedi..hala bekliyorum..AGSLlerdeki bu öğretmen seçme komedisi ne zaman sona erecek ?????
Türkiyede eğitim fakülteleride dahil enstrüman eğitiminin acilen masaya yatırılması gerekiyor. Avrupada enstrüman öğretmenleri nasıl yetişiyor bir araştırın amaç ve uygulamadaki terslikleri göreceksiniz......
Böyle bir konuyu açtığınız için teşekkür ederim ancak bundan önceki forrum sayfalarındada defalarca yazdım bir sorumlu kişi bana yanıt vermedi..hala bekliyorum..AGSLlerdeki bu öğretmen seçme komedisi ne zaman sona erecek ?????
- Doğan Zade
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 17 Ağu Çrş, 10:27
- Konum: konya
- İletişim:
İnsanın düşüncelerini paylaşan biri olduğunu bilmesi o kadar mutluluk verici ki anlatamam. Agsl ler ile ilgili o kadar çok sorun var ki insan hangisinden başlayacağını bilemiyor. Bu sene ben agsl de 5. yılımı çalışıyorum ve her yıl bu okulda bir şeyler öğrendiğimi ve çalıştığım bir önceki eğitim-öğretim yılının değerlendirilmesini yaparak yanlışlarımı gördüğümü belirtmek isterim. Siz agsl öğretmen seçimi ile ilgili sıkıntılardan söz açıyorsunuz buna tamamıyla katılıyorum. bizde bu sınavdan geçtik ama bu sınavlar her yıl değişik bir formata bürnürek bozuluyor. 5-10 dakika süren bir sınavda bir öğretmenin bu okullarda çalışabilecek düzeyde olduklarını nasıl değerlendiriyorlar inanın anlamış değilim. "Yeterli öğretmeni en kısa süre de seçen ve belirleyen ülkeler yarışması" yapılsa herhalde dünya 1. olurduk! Sorun yalnız bununla kalsa iyi. Asıl sorun bu okullara girince başlıyor. Müzik müfredatları, çalgı dersleri, piyano dersleri, işitme dersleri, sanattan anlamayan yöneticiler, okulların fiziki durumları yani saymakla bitmeyen sorunlar yumağı. Bazen keşke bu okullara hiç gelmeseydim dedğiniz zamanlar oluyor. Ayrıca bu okullarda çalışan öğretmenlerin maddi olarak diğer okullardaki öğretmenlerden farkı olmadığı gibi kendilerine ayırmaları gereken zamanlarını da bu okular için harcadıklarını söylemek isterim. Zaten bir ülkenin ciddi bir sanat eğitimi programı yoksa sanat alanında hangi konuya el atsanız elinizde patlıyor. Bu kadar sıkıntının içinde öğrencilerime daha fazla ne kadar çok yardım edebilirimin kaygısını taşıyorum. Zaten böyle bir tartışmayı açmamda ki asıl neden de bu kaygılarımdır.
Sayın Doğan zade,
Benimle ayni fikirleri paylaşmanıza memnun oldum .O okullarda olması gereken gerçekleri bilipte orada görev yapmak inanın çok zor. Bende 3 yıl çalıştım AGSL LERDE aslında kral çıplak ama herkes onu giyinik görmeye çalışıyor.Bu durum nereye kadar varır bilinmez ama elini vicdanına koyan birisi bu saçmalıklara göğüs geremez.
Herkes çocuğunun iyi eğitim alması için o okullara gönderiyor oralarda bir şeyler yanlış yapılıyor ve bu yanlışı denetleyen düzelten yada düzeltmeye çalışan bir kurum yada kuruluş yok.
En acısı da bu..
Size başarılar dilerim....
Ayrıca bu konularda sizinle hep görüş alışverişinde bulunmakta isterim
MEHMET YUMURTACI
Benimle ayni fikirleri paylaşmanıza memnun oldum .O okullarda olması gereken gerçekleri bilipte orada görev yapmak inanın çok zor. Bende 3 yıl çalıştım AGSL LERDE aslında kral çıplak ama herkes onu giyinik görmeye çalışıyor.Bu durum nereye kadar varır bilinmez ama elini vicdanına koyan birisi bu saçmalıklara göğüs geremez.
Herkes çocuğunun iyi eğitim alması için o okullara gönderiyor oralarda bir şeyler yanlış yapılıyor ve bu yanlışı denetleyen düzelten yada düzeltmeye çalışan bir kurum yada kuruluş yok.
En acısı da bu..
Size başarılar dilerim....
Ayrıca bu konularda sizinle hep görüş alışverişinde bulunmakta isterim
MEHMET YUMURTACI
SANAT EĞİTİMCİSİ YETİŞTİREN ÜNÜVERSİTELER!
Güzel Santlar Üniversitelerinde durum çok mu farklı sayın sesbil? Güzel Sanatlarla ilgili tüm üniversitelerde de aynı sorun mevcut değilmi? Sanki sistem diğer kurumlarda farklı da bir tek AGSL erde bozukmuş gibi konuşuorsunuz.
- Doğan Zade
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 17 Ağu Çrş, 10:27
- Konum: konya
- İletişim:
Sayın Fayezz tabiki sorun yalnızca agsl lerde değil. Üniversitelerdeki sorunları bu platformda tartışmanın çok fazla yararlı olacağını düşünmüyorum. Zaten Üniversitelerin bir çoğunda agsl mezunu olan öğrencileri hem müzikte hem resimde tekrardan başa döndürüyorlar. Keşke imkan olsa agsl leri üniversitelere bağlaslar da sorunları birlikte çözmeye çalışsak.
Sayın Fayez,
Ben sorunları dile getirmeye çalışıyorum. AGSL lerlee bir alıp veremediğim yok.Ancak o öğretmen seçme sınavı diye yapılan abuk subuk sınavın bir an önce düzeltilip doğru dürüst öğretmenlerin bu kurumlarda görev almasını diliyorum.Ayrıca bu güne kadar bu saçma sınavla seçilip öğretmencilik oynayanlarında bu kurumlardan arındırılması oralara hak eden gerçek enstrüman eğitiminden anlayan kişilerin o okullarda görev almasını diliyorum.
Doğru söylüyorsunuz bu durum üniversitelerdede mevcut ama benim yazılarımı dikkatli okursanız ben oralardada kaliteli eğitimin yapılamadığını belirtiyorum....
Ben sorunları dile getirmeye çalışıyorum. AGSL lerlee bir alıp veremediğim yok.Ancak o öğretmen seçme sınavı diye yapılan abuk subuk sınavın bir an önce düzeltilip doğru dürüst öğretmenlerin bu kurumlarda görev almasını diliyorum.Ayrıca bu güne kadar bu saçma sınavla seçilip öğretmencilik oynayanlarında bu kurumlardan arındırılması oralara hak eden gerçek enstrüman eğitiminden anlayan kişilerin o okullarda görev almasını diliyorum.
Doğru söylüyorsunuz bu durum üniversitelerdede mevcut ama benim yazılarımı dikkatli okursanız ben oralardada kaliteli eğitimin yapılamadığını belirtiyorum....
Ayrıca AGSL lerde ki sorunları dile getirirken bu okullarda layıkıyla görev yapan arkadaşların varlığını da kabul ediyorum.
Benim eleştirim onlara değil zaten o arkadaşlar iyi bir AGSL öğretmeninin nasıl olacağını çok iyi bilirler. O arkadaşlarda sanırım bu durumdan rahatsızdırlar.
AGSL öğretmen seçme sınavı başlıklı yazımı okursanız iyi bir AGSL müzik öğretmeninde bulunması gereken nitelikler orada var oradaki özellikler kişiye görede değişebilir o özellikleri arttırmakta mümkündür. bunları bu platformda tartışmak mutlaka olumlu sonuçlar getirecektir....
Çünkü buna acil ihtiyaç var.....
Benim eleştirim onlara değil zaten o arkadaşlar iyi bir AGSL öğretmeninin nasıl olacağını çok iyi bilirler. O arkadaşlarda sanırım bu durumdan rahatsızdırlar.
AGSL öğretmen seçme sınavı başlıklı yazımı okursanız iyi bir AGSL müzik öğretmeninde bulunması gereken nitelikler orada var oradaki özellikler kişiye görede değişebilir o özellikleri arttırmakta mümkündür. bunları bu platformda tartışmak mutlaka olumlu sonuçlar getirecektir....
Çünkü buna acil ihtiyaç var.....
- Doğan Zade
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 17 Ağu Çrş, 10:27
- Konum: konya
- İletişim:
Tartışma piyano müfredatından nerelere kadar geldi ama çok güzel.
Ülkenin tartışan sorgulayan hakkını arayan bireylere ihtiyacı var. piyano
derslerinde en çok sıkıldığım an öğrencilerin (tabiki ezberci eğitimin sonucu olarak) önüne koyduğumuz deşifre notaları çözümlerken akılcı düşünemedikleri zaman oluyor. bu sorunu aşmak için daha çok yol almam gerektiğini de biliyorum. çünkü klasik müzik alt yapısı çok kuvvetli ve zor bir müzik türü. edebiyatı seveceksin, felsefeyi seveceksin, kitap okuma alışkanlığın olacak yani klasik müzik çalacak kişinin de alt yapısı kuvvetli olması gerektiğini söylemek sanırım yanlış olmaz.
Ülkenin tartışan sorgulayan hakkını arayan bireylere ihtiyacı var. piyano
derslerinde en çok sıkıldığım an öğrencilerin (tabiki ezberci eğitimin sonucu olarak) önüne koyduğumuz deşifre notaları çözümlerken akılcı düşünemedikleri zaman oluyor. bu sorunu aşmak için daha çok yol almam gerektiğini de biliyorum. çünkü klasik müzik alt yapısı çok kuvvetli ve zor bir müzik türü. edebiyatı seveceksin, felsefeyi seveceksin, kitap okuma alışkanlığın olacak yani klasik müzik çalacak kişinin de alt yapısı kuvvetli olması gerektiğini söylemek sanırım yanlış olmaz.
En son Doğan Zade tarafından 10 Eki Sal, 19:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
SİSTEM!
Sorunlar döner dolaşır ve sistem de takılır. Eğer Tüm kurumlarda sistem bozuksa bu sanat kurumlarını dahi etkiler ki etkilememesi beklenir. Sistemin kontrol istemi, güç istemi görebilen, düşünebilen, yapabilen sanat eğitimcilerine karşıdır. Böylece işi kolaylaşacaktır.Düşünebileni ve yapabileni kontrol etmek güçtür. Bu nedenle sistem bilinci yüksek, yapabilen sanat eğitimcilerini istemez., onları desteklemez. Sistem kendine yakın kişilere açıktır ve onları bulur ve onları seçer. Ve bu masal böyle sürüp gider. Ta ki bizler kendimizi dönüştürünceye kadar...
SAYIN FAYEZZ,
Sanatçı kavramının ve neyin sanat olup ,neyin olmadığının hala aydın çevrelerce bile karıştırıldığı bu günlerde sanat eğitimi vermeye çalışan kurumların içinde olmak kadar zor bir durum yoktur.Ancak böyle gelmiş böyle gider demekte yanlıştır.Sistemin kötülüğünden söz ediyorsunuz haklısınız ama aklı selim düşünen her insanın bizim yazdıklarımıza katılacağına inanıyorum.
B enim üzüntüm hala bu değirmenin içinde bulunan sanat eğitimi almaya çalışan ve sonuçta öğütülen öğrencilerdir. 35 yıllık eğitimcilik hayatımda edindiğim tecrübeler ve bilgiyle bu öğrencilerin öğütülmeden ezilmeden yetiştirilmelerini dilediğim için yazıyorum.Ancak ses yok ,biz yaptık oldu düşüncesi hakim.Neden öğretmen seçme sınavından başlıyorum biliyormusunuz ? Başlangıç noktası orasıda ondan önce sağlam eğitmenleriniz olacak ondan sonra doğru müfredat vereceksiniz sosyal ve fiziki şartları hazırlıyacaksınız ondan sonra eğitim bekleyeceksiniz bizimki baştan kokuyor..Sorarım size bu kadar AGSL açmak iyimi ? Yukarıda saydığım konularda alt yapısı olmayan bu okullarda ne yapılır sadece öğrenciler ezilir .... öğütülür....
Ben dilim döndüğünce parmaklarımı kullanabildiğim kadar bu konuda yazmaya devam etme niyetindeyim ....
Duyarlılığınıza teşekkür ederim sistemi eleştirmekte önemlidir..
Sağlıcakla kalın..
Sanatçı kavramının ve neyin sanat olup ,neyin olmadığının hala aydın çevrelerce bile karıştırıldığı bu günlerde sanat eğitimi vermeye çalışan kurumların içinde olmak kadar zor bir durum yoktur.Ancak böyle gelmiş böyle gider demekte yanlıştır.Sistemin kötülüğünden söz ediyorsunuz haklısınız ama aklı selim düşünen her insanın bizim yazdıklarımıza katılacağına inanıyorum.
B enim üzüntüm hala bu değirmenin içinde bulunan sanat eğitimi almaya çalışan ve sonuçta öğütülen öğrencilerdir. 35 yıllık eğitimcilik hayatımda edindiğim tecrübeler ve bilgiyle bu öğrencilerin öğütülmeden ezilmeden yetiştirilmelerini dilediğim için yazıyorum.Ancak ses yok ,biz yaptık oldu düşüncesi hakim.Neden öğretmen seçme sınavından başlıyorum biliyormusunuz ? Başlangıç noktası orasıda ondan önce sağlam eğitmenleriniz olacak ondan sonra doğru müfredat vereceksiniz sosyal ve fiziki şartları hazırlıyacaksınız ondan sonra eğitim bekleyeceksiniz bizimki baştan kokuyor..Sorarım size bu kadar AGSL açmak iyimi ? Yukarıda saydığım konularda alt yapısı olmayan bu okullarda ne yapılır sadece öğrenciler ezilir .... öğütülür....
Ben dilim döndüğünce parmaklarımı kullanabildiğim kadar bu konuda yazmaya devam etme niyetindeyim ....
Duyarlılığınıza teşekkür ederim sistemi eleştirmekte önemlidir..
Sağlıcakla kalın..
- Pianoforte
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 25 Mar Cmt, 13:40
- Konum: İstanbul
- İletişim: