Etnomüzikolog Halûk Tarcan Diyor ki
Gönderilme zamanı: 25 Tem Sal, 1:48
Etnomüzikolog Halûk Tarcan diyor ki:
GREKLER ALAŞYA'da NE ARARLAR ?
Hitit, Babil ve Mısır kaynakları Kıbrıs'ın TARİHTEKİ İLK ve ESAS ADI'nın ALASHİA olduğunu kaydederler.(İncil, cilt I s.32- Ancien Testamant, Gallimard , 1956 )
Alaş, kazakça sözlüğe göre eski Kazak ve Kırgızca'da ülke, ulus demektir.
Altayca sözlük ise Alaş'ı, Kutsama nidası diye vermektedir.
AL / AŞ /YA : Ön-Türkçe’de, almak fiilinde AL (tanrı katına alma), sonraları ise kutsal demektir.(Prof.A.İnan), AŞ-AŞA, Tanrı katına aşma, erişme...AL-AŞ, Tanrıya AŞ/aşarak, AL/ınma...YA, iyelik fiilinde sahip olma, ülke... ALAŞYA, (TANRI KATINA ALINANLARIN ÜLKESİ) anlamını vermektedir.(K.Mirşan)
Kazaklar, ALAŞ'ı, kutsal nida olarak kullanır ve savaşta hücum anında ALAŞ, ALAŞ diye haykırırlar.(Hasan Oraltay, ALAŞ; Türkistanın Türklerininb Millî İstiklal Parolası, Türkeli y. 1973 İst.)
• Kıbrıs'a, kendilerini ALAŞ diye adlandıran Türk boylarının ayak basmaları (-1400)dür ; bunlar, Önce Girit adasına TEKTAMOS (Toktamış) yönetiminde gelmiş olan Ön-atalarımızın (P.Faure Ulysse le Cretois , Fayard 1980 Paris) bir koludurlar.
• Yunanlıların, ata edindikleri Minoenlerin Kıbrıs'a ayak basmaları ise, (-56)dır. (Petit Larousse1996)
Fakat Kıbrıs'a ilk ayak basanlar :
• Yunanlı arkeolog, Lefkoşa Müzesi eski müdürü P. Dikaios'a göre -6000’de Anadolu'dan gelenlerdir.
• Anadolu’dan gelenler ise, Orta Asya’dan göç ederek önce Doğu Anadolu’ya gelmiş oradan da Anadolu’ya yayılmışlardır. (P.Demargne, Naissance de l'Art Grec, Gallimard, 1964 Paris)
• Pierre Demargne, Fransız araştırmacı, Kıbrıs'ı, kökenini Orta Asya’dan alan , Anadolu kültürünün devamı olarak gösterir.
Zaten, Jeolojik olarak Kıbrıs, İskenderun körfezinden kopmuştur, bu da onun tarih öncesinden beri Anadolu toprağına ait olduğunu göstermeye yeterlidir.
Sonuç: Yunanlılar Kıbrıs tarihinin kendileri ile başladığı iddiasından, bu palavradan vazgeçmelidirler.
• Adanın , Yunanlılaştırılması , Osmanlı imparatorluğunun zayıflama döneminde devamlı Yunan göçüyle çoğunluğu elde etme şeklinde olmuştur.
Kıbrıs'ta Türk kültürünün dip kültürünü oluşturmuş olduğunu, Kıbrıs alfabesindeki 25 Ön-Türkçe damganın varlığı ile koyabiliriz.
• Ada kültürünün Grek olduğunu ispat için uğraşanlardan söz eden Ernst Doblhoffer, Voice in Stone başlıklı kitabında (H.Berkmen): Kıbrıs dilinin ne Semitik ne de Mısır dili olduğu fakat, Kıbrıs diyalektinin o zamana kadar bilinenden çok farklı olduğunu ileri sürmüş ve de Kıbrıs yazısının , açıkça bir Yunan yaratması olmayıp Yunan olmayan Kıbrıslı bir halktan alındığını ifade etmiştir .
•
Zaten, Kıbrıs yazısının eski Grekçe olduğu iddia edilmesine rağmen hiç bir metin tam olarak Grekçe okunamamıştır.
• Yunan iddialarından biri de, AFRODİT'in Yunan mitolojisine ait olduğudur. Batıdaki ön-yargı ile bu hemen kabul edilmiştir. Uydurulan bir efsaneye göre Afrodit sudan, deniz kabuğunun içinde Mora yarım adasının güneyinde doğmuştur.
• Afrodit, AMATHİOS adıyla KIBRIS tarihinde ortaya çıkar. AM + ATA(atha) + OS...ilk hece sevgi demektir, ATA'yı geçiyoruz OS ise Evren demektir. AMATHİOS ; Ön-Türkçe bir cümle halinde EVRENSEL SEVGİ ATA'sı halinde karşımızdadır...İşte, Kıbrıs'ın dip kültüründe olduğumuzun bir öteki delili daha...Hala mı Kıbrıs Grek’tir denilecek?
Halûk Tarcan Bilimsel araştırmacı(CNRS)
GREKLER ALAŞYA'da NE ARARLAR ?
Hitit, Babil ve Mısır kaynakları Kıbrıs'ın TARİHTEKİ İLK ve ESAS ADI'nın ALASHİA olduğunu kaydederler.(İncil, cilt I s.32- Ancien Testamant, Gallimard , 1956 )
Alaş, kazakça sözlüğe göre eski Kazak ve Kırgızca'da ülke, ulus demektir.
Altayca sözlük ise Alaş'ı, Kutsama nidası diye vermektedir.
AL / AŞ /YA : Ön-Türkçe’de, almak fiilinde AL (tanrı katına alma), sonraları ise kutsal demektir.(Prof.A.İnan), AŞ-AŞA, Tanrı katına aşma, erişme...AL-AŞ, Tanrıya AŞ/aşarak, AL/ınma...YA, iyelik fiilinde sahip olma, ülke... ALAŞYA, (TANRI KATINA ALINANLARIN ÜLKESİ) anlamını vermektedir.(K.Mirşan)
Kazaklar, ALAŞ'ı, kutsal nida olarak kullanır ve savaşta hücum anında ALAŞ, ALAŞ diye haykırırlar.(Hasan Oraltay, ALAŞ; Türkistanın Türklerininb Millî İstiklal Parolası, Türkeli y. 1973 İst.)
• Kıbrıs'a, kendilerini ALAŞ diye adlandıran Türk boylarının ayak basmaları (-1400)dür ; bunlar, Önce Girit adasına TEKTAMOS (Toktamış) yönetiminde gelmiş olan Ön-atalarımızın (P.Faure Ulysse le Cretois , Fayard 1980 Paris) bir koludurlar.
• Yunanlıların, ata edindikleri Minoenlerin Kıbrıs'a ayak basmaları ise, (-56)dır. (Petit Larousse1996)
Fakat Kıbrıs'a ilk ayak basanlar :
• Yunanlı arkeolog, Lefkoşa Müzesi eski müdürü P. Dikaios'a göre -6000’de Anadolu'dan gelenlerdir.
• Anadolu’dan gelenler ise, Orta Asya’dan göç ederek önce Doğu Anadolu’ya gelmiş oradan da Anadolu’ya yayılmışlardır. (P.Demargne, Naissance de l'Art Grec, Gallimard, 1964 Paris)
• Pierre Demargne, Fransız araştırmacı, Kıbrıs'ı, kökenini Orta Asya’dan alan , Anadolu kültürünün devamı olarak gösterir.
Zaten, Jeolojik olarak Kıbrıs, İskenderun körfezinden kopmuştur, bu da onun tarih öncesinden beri Anadolu toprağına ait olduğunu göstermeye yeterlidir.
Sonuç: Yunanlılar Kıbrıs tarihinin kendileri ile başladığı iddiasından, bu palavradan vazgeçmelidirler.
• Adanın , Yunanlılaştırılması , Osmanlı imparatorluğunun zayıflama döneminde devamlı Yunan göçüyle çoğunluğu elde etme şeklinde olmuştur.
Kıbrıs'ta Türk kültürünün dip kültürünü oluşturmuş olduğunu, Kıbrıs alfabesindeki 25 Ön-Türkçe damganın varlığı ile koyabiliriz.
• Ada kültürünün Grek olduğunu ispat için uğraşanlardan söz eden Ernst Doblhoffer, Voice in Stone başlıklı kitabında (H.Berkmen): Kıbrıs dilinin ne Semitik ne de Mısır dili olduğu fakat, Kıbrıs diyalektinin o zamana kadar bilinenden çok farklı olduğunu ileri sürmüş ve de Kıbrıs yazısının , açıkça bir Yunan yaratması olmayıp Yunan olmayan Kıbrıslı bir halktan alındığını ifade etmiştir .
•
Zaten, Kıbrıs yazısının eski Grekçe olduğu iddia edilmesine rağmen hiç bir metin tam olarak Grekçe okunamamıştır.
• Yunan iddialarından biri de, AFRODİT'in Yunan mitolojisine ait olduğudur. Batıdaki ön-yargı ile bu hemen kabul edilmiştir. Uydurulan bir efsaneye göre Afrodit sudan, deniz kabuğunun içinde Mora yarım adasının güneyinde doğmuştur.
• Afrodit, AMATHİOS adıyla KIBRIS tarihinde ortaya çıkar. AM + ATA(atha) + OS...ilk hece sevgi demektir, ATA'yı geçiyoruz OS ise Evren demektir. AMATHİOS ; Ön-Türkçe bir cümle halinde EVRENSEL SEVGİ ATA'sı halinde karşımızdadır...İşte, Kıbrıs'ın dip kültüründe olduğumuzun bir öteki delili daha...Hala mı Kıbrıs Grek’tir denilecek?
Halûk Tarcan Bilimsel araştırmacı(CNRS)