DİKKAT EKSİKLİĞİ- Umarım yardımcı olur bu makale... neurofee

Hangi başlığa yazacağınıza karar veremediğiniz ve müzikle ilgili olmayan görüşler...
Cevapla
badeland
Mesajlar: 1
Kayıt: 18 Tem Cum, 14:56

DİKKAT EKSİKLİĞİ- Umarım yardımcı olur bu makale... neurofee

Mesaj gönderen badeland »

Öğrenciyi katıldığı sınavda diğer öğrencilere göre avantajlı olmasını sağlayan, dikkatini odaklama,odaklanmış dikkati sınav sonuna kadar sürdürebilme ve sınav heyecanını kontrol edebilme yeteneğidir.
Dikkati odaklama becerisi ve dikkati sürdürme becerisi herkeste eşit midir? İşte asıl fark yaratan cevap buradadır! Seviye belirleme sınavına hazırlanan bir öğrencide dikkati odaklama ve heyecanı kontrol etme becerilerinin çok önemli olduğu anlar şunlardır:
- Derste öğretmeni dinlerken
- Evde sınav alıştırması ve konu çalışmaları yaparken
- Sınav sırasında sorulara odaklanıp, dikkatini toparlarken
Özellikle seviye belirleme sınavlarında, dikkatin sürdürülebilme yeteneğinin önemi çok büyüktür. Sınav sırasında odaklanılan sorulara ve yanıtlara, sınav süresinin tamamında gereken dikkat düzeyinin sağlanması ve bu dükkatin sürdürülebilmesi öğrenci için önemli bir avantajdır.
Verimli ders çalışma becerisi ve sınavda diğer öğrencilere fark yaratılmasını sağlayan beceri, dikkatin sürdürülebilme yeteneğidir. Sınavın ilk yarısında neredeyse tüm öğrenciler odaklanmış ve soruları doğru okuyup, anlamlı yanıtlar oluştururlar. Oysa sınavların 2. Yarısında öğrenciler arasındaki önemli bir fark ortaya çıkmaya ve seviyeleri birbirinden ayırmaya başlar: Odaklanılmış Dikkatin Sürdürülebilmesi
Dikkat Becerisi ve Odaklanılmış Dikkat Süresi Nasıl Gelişir?
Dikkat becerisini kontrolü, beyin ön bölgesinde prefrontal korteksteki dikkat merkezinden yürütülür. Neurofeedback dikkat egzersiz sistemi ile, dikkati düzenleyen beyin merkezinin yaydığı beyin dalgalarının görüntülenmesi, kontrol edilmesi ve geliştirilmesi mümkün olmaktadır. Beyin dalgalarının görüntülenmesi ve ekranda kişinin kendi beyin dalgalarını kendisinin kontrol etmeyi öğrenmesi üzerine kurulu bir geri-bildirim sistemi olan Neurofeedback egzersizleri sırasında, öğrenci kendi dikkat becerisini belirleyen beyin dalgalarını görmektedir. Bu beyin dalgalarını oluşturan dikkat merkezini geliştirici egzersiz progRamları ile, öğrenci hem dikkatini toparlama becerisini geliştirmekte, hem de odaklanılmış dikkat süresini arttırmayı öğrenmektedir.

Kaynak: http://cocukvegenc.com/...eedback-uygulamasi.html
Cevapla