• Advertisement

Yeni Müfredata Göre Proje ve Performans Hakkında

Sadece ilköğretimi ilgilendiren konular.

Yeni Müfredata Göre Proje ve Performans Hakkında

Mesajgönderen müzisyen » 04 Oca Prş, 14:32

:roll: ARKADAŞLAR HER SENE OLDUĞU GİBİ BU SENE DE YENİ MUHABBETLER ÇIKTI PROJE VE PERFORMANS ÖDEVİ ÖRNEKLERİNDEN VARSA GÖNDERİR MİSİNİZ.TEŞEKKÜRLER
SLM
müzisyen
 
Mesajlar: 5
Kayıt: 30 Kas Prş, 16:24
Konum: İZMİR-9 EYLÜL

Sizi aptala cevirmelerine izin vermeyin!

Mesajgönderen mahiye » 05 Şub Pzt, 21:47

Çalıma Planı yerine "proje", Araştırma Ödevi yerine "performans", bunlara itiraz ederek başlarsanız iyi edersiniz. Çünkü bu sözcükler sizi AMERİKAN eğtiminin bireyci mantığına sokuyor.
Araştırma ödevi yerine neden bu misket bombası sözcüğe çok önem veriyor yeni program bir düşünür müsünüz?
Misket bombası diyorum performansa; çünkü bu sözcük güzel Türkçemizdeki en az 10 değişik kavramı silip götürüyor. Dikkat edin, araştırma ödevi bile bu isimle.
Sahneye çıkmak, çalmak, konser vermek, başarısını göstermek, prova etmek, özgüven geliştirmek, gibi çok sayıda Türkçe düşünme kavramını BİTİRİYOR bu lanet sözcük. Bilerek sokuldu dilimize! Israrla kunmayın arkadaşlar.
Sonra, müzik dersi yaşayarak yaparak öğrenilir, araştırma ödevi başarıyı ispatlama (malüm sözcük) ödevi olabilir mi?

Siz, önemli günlerde bahçe veya salon toplantıalrında çocuklarla müzik çalışmalarınızı sunarsınız, orada çocuk da siz de kendinizi gösterirsiniz, yücelme duygusunu çocuğa yaşatırsınız, işte en büyük öz güven geliştirme etkinliği, lanet sözcük için istedikleri şeyleri reddedin arkadaşlar. İpin ucu kaşçacak, hep sizden uyduruk şeyler isteycekler bu yeni programla, aptala döneceksiniz: hedefleri aptala çevirmektir zaten!
mahiye
 
Mesajlar: 143
Kayıt: 16 Haz Prş, 13:39

Mesajgönderen bisgen » 18 Şub Pzr, 17:20

Öncelikle bunları ben hazırlamadım, hem bu vesileyle de bunun için HACER ACAR öğretmenime teşekkür edeyim, bu döküman ona ait

MÜZİK DERSİ PROJE KONULARI

6.Sınıflar:
A-İstiklal Marşımızın Kabulü
B-Ülkemizde Başlıca Müzik Türleri ve Özellikleri
C-Atatürk’ün Türk Müziğine Verdiği Önem ve Öncelik.
D-Müzik Kültürümüzün Tarihsel Oluşumu ve Gelişimi
E-Şarkılarda Ezgi-Söz İlişkisi

7.Sınıflar:

A-Atatürk ve Müzik Konulu Araştırma
B-Çalgı ve Ses Toplulukları
C-Yöremize Ait Türküler ve Hikayeleri
D-Türk Devlet Toplum ve Topluluklarının Müzik Kültürü
E-Geleneksel Müziklerimiz

8.Sınıflar:
A-Atatürk’ün Belirlediği Müzik İlkeleri Doğrultusunda Yapılan Çalışmaların Müzik ile Uğraşan Kişilerin Şu Anki Kariyer İmkanları Üzerine Etkileri
B-Çok Sesli Çağdaş Türk Müziğinin Öncüleri
C-Reklam Müziklerinin Çocuklar Üzerindeki Olumsuz Etkileri
D-‘Klip Sendromu’ Konulu Araştırma
E-‘Eğitim Seviyesine Göre İnsanların Dinledikleri Müzikler’ Konulu Röportaj

1.DÖNEM PERFORMANS ÖDEVİ KONULARI:

6.Sınıflar:
A-Çevremizde Yapılan Festivaller Konulu Sunum Hazırlanması
B-Müzikli Dans Gösterisi Hazırlanması
C-Oyun Müziklerimiz Konulu Sunum Hazırlanması
D-Atatürk ve Müzik Konulu Sunum Hazırlanması
E-Sınıfta İşlenmemiş Bir Parçanın Çalınması,Söylenmesi
D-Küçük Bir Koro Oluşturulup Atatürk Marşlarından Repertuar Hazırlanması
F-Enstrüman Tanıtımı Yapılması

7.Sınıflar:
A-Müzik Eşliğinde Gösteri Hazırlanması
B-Halk Türkülerinin Yaşanmış Hikayeleri .Bu Hikayelerin Sınıfta Canlandırılması
C-İlimizde Yapılan Kültürel Etkinlikler Konulu Sunum Hazırlanması
D-Ülkemizde Müzik Eğitimi Veren Kurumlar Konulu Sunum Hazırlanması
E-Sınıfta İşlenmemiş Bir Parçanın Flüt ile Çalınması ve Söylenmesi
F-Sınıfta İşlenmiş veya İşlenmemiş Bir Parçanın Farklı Bir Enstrüman ile Çalınması
G-Türk Devlet,Toplum ve Topluluklarının Müzik Kültürleri Konulu Sunum Hazırlanması
H-Ülkemizde Müziğin Yozlaşmasının Nedenleri Konulu Sunum Hazırlanması

8.Sınıflar:
A-Halk Türkülerinin Yaşanmış Hikayeleri.Bu Hikayelerin Sınıfta Canlandırılması
B-Müzik Eşliğinde Gösteri Hazırlanması
C-İstiklal Marşının Yönetimi(Sınıfta veya Bayrak Töreninde)
D-Sınıfta Şarkı Öğretimi
E-Verilecek Olan Ezginin Tamamlanması
F-Verilecek Olan Ezgiye Söz Yazılması ve Sınıfta Söylenmesi
G-Farklı Enstrümanlar ile Küçük Bir Program Hazırlanması
H-Ülkemizde Yapılan Uluslararası Müzik Yarışmaları Konulu Sunum Hazırlanması
I-Erovision Şarkı Yarışması Konulu Sunum Hazırlanması
İ-Dünyaca Ünlü Müzisyenlerimiz Konulu Sunum Hazırlanması
K-Yöremizdeki Mahalli Sanatçılarımız Konulu Sunum Hazırlanması
L-TV deki Müzik Yarışmaları ve Sonuçları Konulu Sunum Hazırlanması

4.ve 5. Sınıfların Performans Ödev Konuları:

A-Rond Hazırlanması
B-Seçilecek Bir Enstrümanın Sınıfta Tanıtılması
C-Çizgi Film Müzikleri Konulu Sunum Hazırlanması
D-Dünyaca Ünlü Bestecilerden Birinin Hayatının Araştırılması
E-Dinleyecekleri Enstrümantal Bir Eserle İlgili Hikaye Yazmalarının İstenmesi


Proje ve Performans Ödev Takvimi: Verilme Zamanı Toplanma Zamanı

Proje Aralık 1. Hafta Nisan 4. Hafta

1. Dönem Performans Ödevi Kasım 2. Hafta Aralık 2.Hafta


Proje ve Performans Ödevleri öğrencilere verilirken, yararlanılacak kaynakların öğrencilere önceden bildirilmesine,
Öğrencilerin yaptığı çalışmaların belirli aralıklarla takip ve kontrol edilmesine,
Proje ve Performans Ödevlerinin değerlendirilmesinde aşağıdaki puanlama listesinin uygulanmasına karar verilmiştir.

1-Bağımsız çalışma yeteneği 10 puan

2-Grupla işbirliği 10 puan

3-Değişen durumlara uyum sağlama 10 puan

4-Problemlerle başa çıkma,çözme ya da kaçınma becerisi 10 puan

5-Gösteri tasarımı ve sunumu 15 puan

6-Konuya yaklaşımın orjinalliği 15 puan

7-Teorik beceriler 10 puan

8-Hedef belirleme 10 puan

9-Zamanı etkili ve verimli kullanma 10 puan


" OkuL için değiL hayat için öğreniyorum / öğretiyorum !"

http://bisgen.blogspot.com
Kullanıcı avatarı
bisgen
 
Mesajlar: 48
Kayıt: 01 Kas Sal, 16:53
Konum: dünya

Mesajgönderen bisgen » 18 Şub Pzr, 17:28

Ödevin bitmiş hali...

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


Yaratıcılığın böylesi : Havuçtan flüt yapmış bizimkisi !!!
Resim


PERFORMANS ÖDEVİ NO: 1
TASARLAMA – ARAŞTIRMA SÜRESİ: 2 HAFTA
PERFORMANS SUNUŞ TARİHİ: 2006 KASIM AYININ 4. HAFTASI


Sevgili öğrenciler!

Sizden istediğiniz herhangi bir çalgıyı değişik malzemelerle yapmanız istenmektedir
Bu çalışmayı yaparken aşağıdaki adımları izlemeniz size yardımcı olacaktır.

Yapmayı tasarladığınız çalgının hangisi olacağına, grup arkadaşlarınız (Eğer grup olarak yapacaksanız ile birlikte) karar veriniz.
Seçiminizi öğretmeninize ve diğer sınıf arkadaşlarınıza bildiriniz.
Yapmayı tasarladığınız çalgı hakkında öncelikle çeşitli araştırma tekniklerini (kaynak tarama, görüşme, internet vb.) kullanarak bilgi edininiz
Öncelikle hangi malzemeleri kullanacağınızı belirleyiniz.
Elde ettiğiniz bilgileri rapor haline getiriniz.
Ödevinizi neden o malzemeyle yaptığınızı raporunuza mutlaka yazınız.
Yaparken karşılaştığınız güçlükleri de sınıfta paylaşınız.


Müzik Öğretmeni: ………………………..














Performans Ödevi Değerlendirme Ölçeği

Performans Ödevini Yapan Öğrencinin;
Adı Soyadı:
Sınıfı:
Numarası:
Gruptaki öğrencilerin isimleri:(Bu bölümü ödevinizi grup olarak yaptıysanız doldurun )
Adı soyadı:……………………………………………………………………………….

Değerlendirme Ölçütleri

1. Seçilen çalgı performans çalışmasına uygundu.
a) Evet
b) Kısmen
c) Hayır

2. Öğrenci (Grup) yapmayı tasarladığı çalgı hakkında önceden çeşitli araştırmalar yapmıştı.
a) Evet
b) Kısmen
c) Hayır

3. Çalgıyı yapmak için kullanılan malzeme seçimine dikkat edilmişti.
a) Evet
b) Kısmen
c) Hayır

4. Hazırlanan çalgı, şekil ve oran olarak gerçeğini yansıtıyordu
a) Evet
b) Kısmen
c) Hayır

5. Grubun tüm üyeleri işbirliği içerisinde etkili bir şekilde çalıştı. (Grup olarak çalışıldıysa)
a) Evet
b) Kısmen
c) Hayır

Öğrencilerin ödev hakkındaki düşünceleri………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………......
Öğretmenin grup performansı hakkındaki düşünceleri………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………......
" OkuL için değiL hayat için öğreniyorum / öğretiyorum !"

http://bisgen.blogspot.com
Kullanıcı avatarı
bisgen
 
Mesajlar: 48
Kayıt: 01 Kas Sal, 16:53
Konum: dünya

proje ve performans

Mesajgönderen parınsaniye » 13 Ağu Pzt, 11:55

performans ve proje ödevlerinin değerlendirme sonuçlarını nerelerde kullanabiliriz.
parınsaniye
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 29 Mar Prş, 11:18
Konum: izmir

seminer konusu performans ödevi

Mesajgönderen parınsaniye » 14 Ağu Sal, 19:12

arkadaşlar benimde seminer konum performans ve proje ödevlerinin değerlendirme sonuçlarının nerelerde ve nsıl kullanmalıyız.BU KONUYU NERELERDE BULABİLİRİM.ölçme değerlendirmeyle ilgili konulara bakıyırum pek yardımı olmadı.fikri olan varsa söylesin
parınsaniye
 
Mesajlar: 2
Kayıt: 29 Mar Prş, 11:18
Konum: izmir

Mesajgönderen tuba_nayci » 22 Eyl Cmt, 23:16

proje ve performans ödevleri ile ilgili vermiş olduğunuz bilgilerden ve örneklerden ötürü çok teşekkür ederim sevgili bisgen :D
tuba_nayci
 
Mesajlar: 8
Kayıt: 03 May Prş, 23:15
Konum: Ankara

Re: Yeni Müfredata Göre Proje ve Performans Hakkında

Mesajgönderen satiye » 10 Oca Prş, 1:22

Gerçekten bir saatlik müzik dersi ve bu kadar fazla girdiğimiz sınıflarda bu ödevleri sağlıklı değerlendirebiliyormusunuz yöetmelikler doğrultusunda merak ediyorum.Benim 650 öğrencinin çalışmasını değerlendirmekten mecalim kalmadıda merak ettim. Birde kulüp çalışmasındaki performansı ekeyin üstüne.
satiye
 
Mesajlar: 6
Kayıt: 23 Eyl Cmt, 1:38
Konum: ANKARA

Re: Yeni Müfredata Göre Proje ve Performans Hakkında

Mesajgönderen mustafalp » 17 Oca Prş, 1:00

teşekkürler bisgen.

yazılanlara ek olarak öğrencilerden kendi sınıflarını veya okul öğretim-hizmetli kadrosunu içeren bir anket hazırlamaları istenebilir. en çok hangi çalgıyı çalmak isterdiniz, hangi müzik türünü dinliyorsunuz, vb.
mustafalp
 
Mesajlar: 10
Kayıt: 16 Nis Pzr, 14:24
Konum: corum

Re: Yeni Müfredata Göre Proje ve Performans Hakkında

Mesajgönderen bisgen » 17 Oca Prş, 2:38

satiye yazdı:Gerçekten bir saatlik müzik dersi ve bu kadar fazla girdiğimiz sınıflarda bu ödevleri sağlıklı değerlendirebiliyormusunuz yöetmelikler doğrultusunda merak ediyorum.Benim 650 öğrencinin çalışmasını değerlendirmekten mecalim kalmadıda merak ettim. Birde kulüp çalışmasındaki performansı ekeyin üstüne.


söylediğiniz herşey de haklısınız, ancak düz mantıkla cevap vereyim
olduğu kadar... bazen performans için hazırladıkları ödevlere öğrenciler kendileri not veriyor/verdiriyorum ve inanın benden daha gaddarLar :)
ayrıca mecalsiz kalan sadece siz değilsiniz, ben de tükenmek üzereyim inanın...
ve hazmederek ve hissederek
okul araçtır amaç değil
ve ayrıca: okul için değil hayat için öğretiyorum...
ve son birşey; mucizelere inanmıyorum...

saygılarımla...
" OkuL için değiL hayat için öğreniyorum / öğretiyorum !"

http://bisgen.blogspot.com
Kullanıcı avatarı
bisgen
 
Mesajlar: 48
Kayıt: 01 Kas Sal, 16:53
Konum: dünya

Re: Yeni Müfredata Göre Proje ve Performans Hakkında

Mesajgönderen bisgen » 17 Oca Prş, 2:39

mustafalp yazdı:teşekkürler bisgen.

yazılanlara ek olarak öğrencilerden kendi sınıflarını veya okul öğretim-hizmetli kadrosunu içeren bir anket hazırlamaları istenebilir. en çok hangi çalgıyı çalmak isterdiniz, hangi müzik türünü dinliyorsunuz, vb.


iyi fikir , teşekkürler :)
" OkuL için değiL hayat için öğreniyorum / öğretiyorum !"

http://bisgen.blogspot.com
Kullanıcı avatarı
bisgen
 
Mesajlar: 48
Kayıt: 01 Kas Sal, 16:53
Konum: dünya

Re: Yeni Müfredata Göre Proje ve Performans Hakkında

Mesajgönderen yunus emre işler » 26 Ağu Cum, 7:34

YATILI BİR OKULDA BU GİBİ ÖDEVLER ÇOK ZOR
yunus emre işler
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 10 Ağu Çrş, 18:30

Re: Yeni Müfredata Göre Proje ve Performans Hakkında

Mesajgönderen huseyin_unay » 24 Eki Prş, 1:36

Peki lise için nasıl olacak bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim sevgilerle...
Zafere giden yolda cekilen cile kutsaldir...
Kullanıcı avatarı
huseyin_unay
 
Mesajlar: 12
Kayıt: 24 Ağu Cum, 2:59
Konum: londra


Dön İlköğretim Müzik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir